اقتصاد دریا مورد غفلت قرار گرفته است| برگزاری نمایشگاه دریایی در خرمشهر

زمان مطالعه: 1 دقیقه

علی عسکری در گفتگو با خبرنگار بازار اظهار کرد: هر ساله به مناسبت روز دریانورد جشنی ویژه دریانوردان و کارکنان بندر برگزار می‌شد اما امسال با ابتکاری متفاوت، نمایشگاه دریایی برای ایجاد فرهنگی نو در بحث دریا و بندر برپا شد.

وی عنوان کرد: این نمایشگاه شامل ۵ غرفه آشنایی با ظرفیت‌های بندر خرمشهر، دانشگاه علوم و فنون دریایی، آشنایی با فرآیندهای امور دریایی، تجهیزات و رادیو دریایی و ایمنی و حفاظت دریایی است.

مدیرکل بندر و دریانوردی خرمشهر گفت: هدف اساسی از برپایی این نمایشگاه، اشاعه و ترویج فرهنگ دریایی و آشنایی عموم با فعالیت‌های دریانوردی است.

عسکری با اشاره به اقتصاد دریا محور، خاطرنشان کرد: این اقتصاد متاسفانه سالیان سال است که در کشور ما مورد غفلت قرار گرفته در حالی که اکنون توسعه جهان بر مبنای اقتصاد دریا حرکت می‌کند.

وی خاطرنشان کرد: در برنامه هفتم توسعه یکی از مواردی که می‌تواند باعث ایجاد چرخش ساختاری در اقتصاد کشور شود، اقتصاد دریا محور است که خوشبختانه ظرفیت آن در کشورمان وجود دارد.

مدیرکل بندر و دریانوردی خرمشهر بیان کرد: یکی از اهداف ما در بندر خرمشهر، ارتباط مستقیم و بدون واسطه با مردم است که معتقد هستیم با مشارکت عموم، می‌توان به توسعه رسید.

منبع

آخرین ویدئوهای دریایی:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پست بعدی

 افزون بر ۹۲ هزار تردد مسافر بین بندرخرمشهر و کویت انجام شد

ش تیر 10 , 1402
زمان مطالعه: 1 دقیقهآبادان – ایرنا – مدیرکل بندر و دریانوردی خرمشهر گفت: ۹۲ هزار و ۳۱ مسافر از ابتدای سال جاری تاکنون از طریق بنادر کویت و خرمشهر تردد داشتند. منبع

همچنین بخوانید: