نقش پررنگ بندر امام در امنیت غذایی کشور

محمد راستاد مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی گفت: بندر امام نقش پررنگ در امنیت غذایی کشور دارد.

محمد راستاد در کنار اسحاق جهانگیری
زمان مطالعه: 2 دقیقه

به گزارش مرین‌پرس، محمد راستاد در نشست مشترک  فعالان و تأمین‌کنندگان کالاهای اساسی و سرمایه گذاران بخش خصوصی بندر امام با حضور معاون اول رئیس جمهور، تصریح کرد: در ۱۰ ماهه سال جاری، ۱۲ میلیون تن کالای اساسی در بندر امام تخلیه و بارگیری شده است. 

وی با اشاره به رشد حجم تخلیه و بارگیری کالاهای اساسی در سال‌های اخیر و نقش آفرینی بندر امام در تأمین غذایی کشور، بیان داشت: با توسعه ظرفیت و با مشارکت بخش خصوصی در راستای ایجاد شهر لجستیک غلات، میزان نگهداری کالای اساسی در این بندر به ۲۰ میلیون تن در سال رسیده است. 

مدیرعامل سازمان بنادر، ایجاد ارزش افزوده با استقرار صنایع تبدیلی را از دیگر دستاوردهای بندر امام عنوان کرد و بیان داشت: احداث کارخانه‌های تصفیه شکر خام به ظرفیت تولید سالانه دو میلیون تن با تمرکز بر صادرات مجدد، روغن‌کشی و تصفیه روغن خام خوراکی به ظرفیت تولید سالانه یک میلیون تن، تولید بایواتانول سوختی به ظرفیت تولید  سالانه ۹۰۰هزار لیتر، کارخانه تولید خوراک دام و طیور به ظرفیت تولید سالانه ۲۶۰ هزار تن، کارخانه تولید خوراک دام وطیور به ظرفیت تولید سالانه ۲۴۰ هزار تن و روغن کشی و تصفیه و بسته بندی روغن های خام خوراکی به ظرفیت تولید سالانه ۳۵۰ هزار تن از اهم پروژه‌ها است.

راستاد توسعه حمل و نقل ریلی را از دیگر اقدامات بندر امام خمینی برشمرد و افزود: اقداماتی نظیر افزایش تعداد ایستگاه‌های بارگیری به ۱۸ ایستگاه و رسیدن به نرخ روزانه بارگیری ۵۷ هزار تن موجب شده که سهم ریلی از دو درصد به ۱۱ درصد افزایش پیدا کند.

مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی گفت: احداث جاده کمربندی بندر امام خمینی به آبادان با هدف کاستن از بار ترافیک دورن شهری، تعریض مسیر دسترسی مجتمع بندری به شهر، زیرسازی رمپ و لوپ تقاطع غیر همسطح، توسعه گردشگری دریایی در خوزستان و کمک رسانی به بهبود کیفیت آموزش و بهداشت در شهر بندر امام خمینی از اهم اقدامات منطقه ویژه اقتصادی بندر امام خمینی برای توسعه پیرامون بندر و ایفای مسئولیت‌های اجتماعی است.

منبع

آخرین ویدئوهای دریایی:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پست بعدی

قرارداد طراحی و ساخت ۵ فروند شناور راهنمابر فولادی امضا شد

ی بهمن 12 , 1399
قرارداد طراحی و ساخت ۵ فروند شناور راهنمابر فولادی در بنادر شمالی کشور به ارزش ۱۴۰ میلیاردتومان به امضای سازمان بنادر و دریانوردی و یک شرکت صنعتی دریایی رسید.
کشتی کانتینربر ایران اراک ساخت ایزوایکو

همچنین بخوانید: