راهزنی دریایی در دهانه خور عبدالله

زمان مطالعه: 1 دقیقه

به گزارش مرین‌پرس به نقل از پایگاه الموقف العراقی، یک منبع امنیتی عراقی امروز (سه شنبه) گفت‌، یک کشتی که گمان می رود تانزانیایی باشد، مورد حمله دزدان دریایی در نزدیک ورودی خور عبدالله قرار گرفته است.
وی افزود: این دزدی توسط شش نفر انجام شد که سوار یک قایق بودند و با ورود به داخل کشتی ۵۰ هزار درهم امارات و بیش از ۱۳ هزار دلار را به همراه گوشی های تلفن همراه و رایانه ها با خود بردند.
این منبع گفت که دزدان به محض ورود، خدمه را در کابین بازداشت و دستگاه ارتباطات رادیویی کشتی را در اختیار خود گرفتند تا از تماس خدمه جلوگیری کنند. این دزدان سپس دستگاه رادیویی را از کار انداختند .

این منبع افزود: اطلاعات این راهزنی از طریق یک کشتی نزدیک به کشتی تانزانیایی به نیروی دریایی عراق مخابره شد وآنها وارد عمل شده و این کشتی را برای تحقیقات به محل امنی انتقال دادند.
به نوشته رسانه های عراقی، «کاظم فنجان» عضو پارلمان عراق پیش از این گفته بود که یک کشتی در نزدیک ورودی خور عبدالله از طرف دریا هدف راهزنی قرار گرفته است.
وی افزود: کشتی “بسیار نزدیک به منطقه (STS) بود که ماه گذشته شاهد چسبیده شدن یک مین دریایی به یک کشتی بود”.
این عضو پارلمان عراق گفت: این منطقه کاملاً تحت کنترل شرکت بازاریابی نفت عراق (سومو) قرار دارد.

منبع

آخرین اخبار دریایی:

آخرین ویدئوهای دریایی:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پست بعدی

تأمین حقابه تمام تالاب‌های کشور تا سال ۱۴۰۰

س بهمن 14 , 1399
زمان مطالعه: 1 دقیقه به گزارش خبرنگار مرین‌پرس احمدرضا لاهیجان‌زاده امروز در نشست خبری که به مناسبت بزرگداشت روز جهانی تالاب‌ها و پنجاهمین سال انعقاد کنوانسیون رامسر در سازمان حفاظت محیط زیست برگزار شد بود با اشاره به غنی بودن ایران در زمینه تالاب ها، بیان داشت: کشور ما از […]

همچنین بخوانید: