ضرورت مطالعات دقیق برای بهره برداری اقتصادی دریای خزر در گلستان

زمان مطالعه: 1 دقیقه

سید محسن حسینی در گفتگو با خبرنگار بازار در خصوص شرایط اقتصادی دریای خزر اظهار کرد: دریای خزر باقی مانده دریای تفلیس قدیم و دارای شرایط خاصی است؛ سه اقلیم مسلط در گلستان وجود دارد که یک اقلیم آن از شمال غربی به سمت جنوب شرقی در حال حرکت است.

وی ادامه داد: این جریان قالب بر دریای خزر تاثیر گذاشته و یک پیچششی در این دریا وجود دارد که چند عارضه برای این دریا ایجاد کرده که این عارضه ها مرتب در جریان آب دریا خزر تاثیر گذار است.

حسینی گفت: اگر به جهت های حرکت آب در این دریا نگاهی داشته باشیم متوجه خواهیم شده که پدیده مرداب انزلی، میانکاله و تالاب گمیشان در جریان این حرکت آب ایجاد شده و هر اقدامی تحت تاثیر این حرکت آب قرار می گیرد.

وی خاطرنشان کرد: با توجه به شرایطی که برای این دریا وجود دارد برای هر اقدام اقتصادی و بازرگانی که در حوزه دریایی خزر انجام شود باید ملاحظات فنی و مطالعات لازم در این خصوص انجام شود.

منبع

آخرین اخبار دریایی:

آخرین ویدئوهای دریایی:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پست بعدی

چالش اسرائیل در حمل و نقل دریایی

ی آذر 12 , 1402
زمان مطالعه: 1 دقیقه چالش اسرائیل در حمل و نقل دریایی میلاد پاشازاده کد خبر : 2366 ۱۴۰۲/۰۹/۱۲ بخش مهمی از تجارت اسرائیل از کانال سوئز و تنگه باب المندب می‌گذرد، بنابراین برای اسرائیل، دریای سرخ اهمیت فزاینده‌ای پیدا می‌کند. منبع

همچنین بخوانید: