سرمایه گذاری در بنادر کشور باعث رونق تجارت می شود/ ضرورت تسهیل شرایط و قوانین سرمایه گذاری بخش خصوصی در بنادر/ آمادگی مجلس برای دریافت پیشنهادات توسعه ای سازمان بنادر

زمان مطالعه: 2 دقیقه



عضو کمیسیون عمران و رئیس کمیته دریایی و بندری مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه توسعه کشور وابسته به توسعه زیرساخت ها از جمله توسعه بنادر است، گفت: مجلس برای حمایت از سرمایه گذاری فعالان اقتصادی در بنادر آمادگی دارد .

منصور آرامی درباره چگونگی ایجاد رغبت برای سرمایه گذاری فعالان اقتصادی در بنادر کشور به پایگاه اطلاع رسانی سازمان بنادر و دریانوردی، تصریح کرد: سرمایه گذاری در بنادر با بخش مختلف اقتصادی بسیار متفاوت است؛ زمانیکه سرمایه گذاری در بنادر شکل می گیرد منطقه پیرامونی آن توسعه پیدا می کند.

وی با بیان اینکه ضرورت دارد مدل های مختلف سرمایه گذاری برای ایجاد انگیزه فعالان اقتصادی دیده شود، ادامه داد: اگر سرمایه گذاران وارد بنادر و پسکرانه آن شوند، یقیقنا مزایایی آن ضمن اینکه نصیب سرمایه گذار خواهد شد خیلی از مشکلات اقتصادی کشور را حل خواهد کرد. 

آرامی با بیان اینکه مجلس در ایجاد رغبت و انگیزه برای سرمایه گذاران همکاری لازم را با مجموعه های تصمیم گیر دارد، افزود: زمانی می توان صاحبان کالا و سرمایه گذاران را به سمت بنادر آورد که در زمینه ترانزیت کالا و تعرفه خدمات و تسهیلات خوب و مناسبی ارایه شود؛ فعالان بخش خصوصی زمانی که اطمینان به سرمایه گذاری داشته باشند برای حضور در یک فعالیت اقتصادی فرصت ها را از دست نمی دهند. 

رئیس کمیته دریایی و بندری مجلس شورای اسلامی گفت: دولت توان سرمایه گذاری در بنادر را ندارد چرا که سرمایه محدودی دارد، بدین جهت برای آنکه بنادر رونق بگیرد ضرورت دارد که نسبت به جذب سرمایه گذاران اقدامات لازم صورت گیرد. 

وی تصریح کرد: یکی از حوزه های که به خوبی می تواند در جذب سرمایه گذار موفق عمل کند، بنادر و پسکرانه آن است از این رو با توجه به مزیت های متعددی که در بنادر وجود دارد می توان سرمایه گذاران بخش خصوصی را جذب کند.

 آرامی با بیان اینکه سرمایه گذاری فعالان اقتصادی در بنادر کشور، باعث رونق تجارت می شود، گفت: تمام هم و غم مجلس این است که شرایط حضور بخش خصوصی در تمام قسمت های بنادر و حتی فعالیت های عمرانی را فراهم کند.  

عضو کمیسیون عمران مجلس تصریح کرد: رویکرد و نگاه مجلس، در حوزه اقتصاد به سمت بخش خصوصی است چرا که این بخش توانایی توسعه بنادر و پسکرانه آن را دارد، لذا باید بیش از گذشته از توان فعالان اقتصادی کشور در جهت توسعه بنادر بهره برد. 

نماینده مردم بندرعباس، قشم، حاجی‌آباد، بندرخمیر و ابوموسی در مجلس یادآور شد: کمیسیون عمران مجلس آمادگی این را دارد که اگر سازمان بنادر پیشنهادی داشته باشد آن را بررسی و در جهت بهبود وضعیت بنادر مصوب کند.

منبع

آخرین اخبار دریایی:

آخرین ویدئوهای دریایی:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پست بعدی

پرش بر سکوهای موفقیت در تولید خاویار

ی اسفند 17 , 1399
زمان مطالعه: 2 دقیقه به گزارش خبرنگار ایرنا ، حسینعلی محمد جانپور متولد ۱۳۴۳ طی پنج دهه از عمرش مسیرهای متعدد اشتغال از جمله هتلداری ، تولید پودر ماهی و پرورش ماهی را پیمود تا بتواند به عنوان یک نیروی کارآفرین در حوزه فعالیت اقتصادی قلمداد شود. او برغم اینکه رشته مرتبط […]
پرش بر سکوهای موفقیت در تولید خاویار

همچنین بخوانید: