ارزیابی مخاطرات کشتیرانی خودران توسط انجمن جهانی رده بندی شناورها

زمان مطالعه: 2 دقیقه



انجمن رده بندی کشتی classNK با مشارکت شرکت بیمه Sompo ژاپن خطرات احتمالی بهره گیری از کشتی های خودران در صنعت حمل و نقل را ارزیابی می کنند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی سازمان بنادر و دریانوردی به نقل از آی شیپ نت، با تسریع تلاش های جهانی در راستای استفاده عملی از فناوری برای فعالیت مستقل کشتی ها، سوالات زیادی در مورد خطرات مرتبط با استفاده از این فناوری ها و تأثیر آن بر صنعت حمل و نقل بوجود می آید. 

در این ارتباط، انجمن جهانی رده بندی شناورها ClassNK تحقیقات مشترکی را با شرکت بیمه Sompo Japan برای ارزیابی ریسک فعالیت کشتی های خودران آغاز کرده است.

بسیاری از افراد فعال در صنعت حمل و نقل و فناوری معتقدند که استفاده از سیستم های خودران یا کنترل از راه دور می تواند یک روش امیدوار کننده برای بهبود ایمنی با جلوگیری از خطاهای انسانی مربوط به صنعت کشتیرانی باشد. 

در برخی کشورها، از جمله ژاپن، استفاده از کشتی های خودران را به عنوان روشی برای غلبه بر کمبود رو به رشد دریانوردان واجد شرایط و همچنین بهبود شرایط کار با کاهش بار کار اعضای خدمه کشتی ها می دانند.

با توجه به تحولات صورت گرفته در این زمینه، شرکت Sompo ژاپن و انجمن رده بندی classNK ژاپن، تحقیقات مشترکی را در مورد ارزیابی خطر کشتی های خودران آغاز کرده اند؛ بر این اساس ارزیابی ریسک گام مهمی برای اطمینان از ایمنی کشتی های خودران در نظر گرفته می شود.

با بهره گیری از دانش ClassNK در مورد کشتی ها و دانش Sompo ژاپن در مورد خطرات مرتبط با بهره برداری و مدیریت کشتی بر اساس بیمه نامه  کشتی ها، این دو با تحقیق و به اشتراک گذاری دانش خود ارزیابی بهینه ریسک فعالیت کشتی های خودران را انجام می دهند.

تحقیقات در این زمینه از فوریه 2021 آغاز شده و پیش بینی می شود نتایج نهایی ارزیابی ایمنی فعالیت کشتی های خودران تا ستا 2022 منتشر شود.

منبع

آخرین اخبار دریایی:

آخرین ویدئوهای دریایی:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پست بعدی

آمادگی ۳۰ کشور برای پاکسازی اقیانوس‌ها از زباله‌های دریایی

ی فروردین 22 , 1400
زمان مطالعه: 2 دقیقه به گزارش گروه بین‌الملل مرین‌پرس، “Jose Matheickal” رئیس بخش مشارکت‌ها و پروژه‌های IMO در این زمینه گفت: برای اجرای این طرح که مورد تصویب IMO و سازمان کشاورزی با عنوان GloLitter قرار گرفته، ۳۰ کشور متعهد به پیوستن به این طرح شده‌اند که در میان آن‌ها […]

همچنین بخوانید: