سالانه ۵۰ میلیون قطعه بچه‌میگو در چابهار و کنارک تولید می‌شود

زمان مطالعه: 1 دقیقه

حمیدرضا نصیری روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: مراکز آبزی‌پرور چابهار و اژدرماهی از مراکز تکثیر میگوی فعال استان بوده که تلاش‌های آن‌ها در تامین بچه‌میگو و بخشی از مولد مورد نیاز سایر مراکز تکثیر کشور و موفقیت فنی و بهداشتی تولید میگو استان قابل توجه بوده است. 

وی ادامه داد: امسال بازدید مشترک شیلات و تحقیقات شیلاتی آبهای دور چابهار و انجمن صنفی میگو استان از محل آبگیری مراکز تکثیر آبزی‌پرور چابهار و اژدرماهی برای بررسی مسائل ناشی از بلوم (رشد) جلبکی انجام شد.

معاون آبزی پروری شیلات سیستان و بلوچستان بیان داشت: پیرو بررسی‌های انجام شده، طی بازدید از محل آبگیری مراکز مستقر در محدوده آب شرین‌کن کنارک، که به همراه اشکان اژدری رییس مرکز تحقیقات شیلاتی آبهای دور چابهار، موسی سالاری رییس اداره فنی و مهندسی اداره کل شیلات استان و وحید سیدجوادی دبیر انجمن صنفی میگو استان انجام شد پیشنهادات مختلفی مطرح و مورد بررسی قرار گرفت.

وی افزود: پیشنهادات مختلف برای اقدام کوتاه‌مدت و انعکاس موضوع و بررسی جامع توسط مشاور برای فعالیت‌های اساسی مطرح شد.

نصیری ادامه داد: همچنین مولدسازی و مراکز تکثیر، نخستین حلقه زنجیره صنعت آبزی‌پروری میگو محسوب می‌شود و در موفقیت فنی، بهداشتی و اقتصادی تولید میگو فوق‌العاده حائز اهمیت است.

تکثیر میگو در شهرستان‌های ساحلی چابهار، دشتیاری و کنارک به دلیل درجه حرارت مناسب، پاکیزه و به دور از آلودگی‌های صنعتی و شهری، نزدیکی به خط استوا و هوای نسبتا گرم و مرطوب و بادهای موسمی از کیفیت بالایی برخوردار است و بهترین ظرفیت برای اشتغالزایی، افزایش تولید این محصول، تامین نیازهای داخلی و صادرات به ده‌ها کشور به شمار می‌رود.

منبع

آخرین اخبار دریایی:

آخرین ویدئوهای دریایی:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پست بعدی

کمپینگ گردشگری جزیره ابوموسی راه اندازی شد

ش فروردین 28 , 1400
زمان مطالعه: 1 دقیقه علیرضا برومند در گفتگو با خبرنگار مرین‌پرس اظهار داشت: جزیره ابوموسی طی سال‌های گذشته تنها یک جزیره نظامی محسوب می‌شده است که در کنار آن جمعیت بومی نیز در آن اسکان دارند، اما هم اکنون در حال تبدیل شدن به یکی از مهمترین قطب‌های توریسم دریایی […]

همچنین بخوانید: