پرداخت بیش از ۳ هزار میلیارد تومان وام کرونا به فعالان حمل‌ونقل

زمان مطالعه: 2 دقیقه

به گزارش روز یکشنبه ایرنا از پایگاه اطلاع رسانی و پایش آثار اقتصادی کرونا، «محسن صادقی» افزود: تا ابتدای اردیبهشت ۱۴۰۰، از مجموع حدود چهار هزار و ۸۰۰ میلیارد تومان تسهیلات درخواستی بخش حمل‌ونقل برون‌شهری، سه‌هزار و ۲۷۰ میلیارد تومان معادل ۷۰ درصد از کل تسهیلات درخواستی به متقاضیان در بخش حمل و نقل جاده‌ای، هوایی، ریلی و دریایی پرداخت شده است.

وی اظهار داشت: دولت در دو بخش به حمل و نقل عمومی برون شهری تسهیلات پرداخت کرده است. بخش نخست به‌طور ویژه حوزه حمل و نقل هوایی و ریلی هستند که آسیب بسیار شدیدی از شیوع کرونا دیدند و بخش دیگر حمل‌ونقل عمومی برون‌شهری است که با آسیب‌های قابل توجهی روبه‌رو شد.

مدیرکل دفتر بهره‌وری حمل و نقل وزارت راه و شهرسازی ادامه‌داد: در مجموع حدود ۲۰۳ هزار پرونده توسط شرکت‌های حمل‌ونقلی برای دریافت این وام تشکیل شده که از این رقم، حدود ۱۵۵ هزار پرونده و معادل ۷۶ درصد از کل پرونده‌ها به مرحله پرداخت رسید و بقیه پرونده‌ها نیز در فرآیند پرداخت قرار دارد.

وی در مورد آخرین وضعیت تسهیلات ویژه شرکت‌های بزرگ حمل‌ونقل هوایی و ریلی، افزود: تاکنون در بخش هوایی، از مجموع ۲۹ پرونده که درخواست بیش از ۲ هزار و ۵۵۳ میلیارد تومان تسهیلات داشته‌اند، پرونده ۱۴ شرکت به ارزش بیش از ۲ هزار و ۶۰ میلیارد تومان پرداخت شده است که نشان از پرداخت ۸۰ درصدی کل تسهیلات درخواستی این بخش دارد.

صادقی اضافه‌کرد: در حوزه ریلی نیز از مجموع ۵۹ پرونده متقاضیان با ارزش تقریبی ۹۲۰ میلیارد تومان، تسهیلات ۲۳ شرکت پرداخت شده که ارزش تسهیلات پرداختی به آن‌ها نیز حدود ۲۳۰ میلیارد تومان و حاکی از پرداخت تنها ۲۵ درصد از کل تسهیلات درخواستی این بخش است.

مدیرکل دفتر ارزیابی‌های اقتصادی و مدیریت بهره‌وری حمل‌ونقل وزارت راه و شهرسازی در پایان ضمن تاکید بر ضرورت و فوریت رسیدگی به شرکت‌های حوزه حمل‌ونقل به سبب آسیب‌های جدی وارد بر آن به دلیل شیوع ویروس کرونا و به‌ویژه بخش حمل‌ونقل ریلی کشور که در دریافت تسهیلات کرونا، با موانع و مشکلات متعددی مواجه هستند، خواستار همکاری بیشتر و همراهی برخی بانک‌های عامل برای تسریع و تسهیل در پرداخت این وام حمایتی شد.

منبع

آخرین اخبار دریایی:

آخرین ویدئوهای دریایی:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پست بعدی

راست و دروغ یک توصیه‌ی ساده

ی اردیبهشت 5 , 1400
زمان مطالعه: 2 دقیقه در روزهای اخیر، ماجرای توصیه‌ی رئیس‌جمهوری برای مصرف آبزیان، سر و صدای زیادی بلند کرده‌است. سر و صداهایی که با مرور آن، می‌توان فهمید بسیاری از موج‌های خبری دیگر هم چطور ساخته و برجسته می‌شوند. واقعیتِ ماجرای مصرف آبزیان را ببینید. منبع

همچنین بخوانید: