مراحل پایانی ساخت بزرگترین بندر صیادی در قشم

زمان مطالعه: 1 دقیقه

مراحل پایان ساخت بزرگترین بندر صیادی در قشم

 

سید مصطفی بهشتیان در گفتگو با خبرنگار مرین‌پرس اظهار داشت: عملیات ساخت بندر صیادی درگهان به عنوان بزرگترین بندر صیادی جزیره قشم، هم اکنون مراحل پایانی خود را طی می‌کند.

مدیر کل اداره توسعه و مدیریت بنادر صیادی سازمان شیلات ایران، ادامه داد: ساخت موج شکن‌های اصلی به طول ۹۲۰ متر و اسکله به روش شیب پایل فلزی به طول ۱۲۰ متر از جمله ویژگی‌های این بندر صیادی محسوب می‌شود.

وی اذعان داشت: همچنین به منظور ساخت این بندر صیادی به حجم ۲۵۰ هزار متر مکعب، لایروبی صورت گرفته است.

این مقام مسئول در سازمان شیلات ایران، یادآور شد: احداث ساختمان زیرسوله اسکله، بازار حراج ماهی، ساختمان اداری و حفاظت منابع، محوطه سازی جداول و پیاده رو‌ها، دیوار دور بندر، آسفالت خیابان‌ها، سردرب ورودی بندر و بخشی از جایگان سوخت از دیگر اقدامات صورت گرفته به منظور ساخت بندر صیادی درگهان محسوب می‌شود.

بهشتیان همچنین از اتمام ۹۰ درصد از عملیات ساخت رمپ قایق‌ها در بندر صیادی درگهان خبر داد و بیان داشت: به زودی با برگزاری مناقصه عملیات تکملی کار‌های باقی مانده در محوطه و ساختمان‌های اداری، عملیات ساخت بزرگترین بندر صیادی جزیره قشم به طور کامل به اتمام خواهد رسید.

وی پیشنهاد لایحه بودجه ۱۴۰۰ برای ادامه عملیات ساخت بندر صیادی درگهان را شش میلیارد تومان عنوان کرد و بیان داشت: اعتبار مورد نیاز برای اتمام نهایی این پروژه ۱۰ میلیارد  تومان است.

این مقام مسئول در سازمان شیلات ایران، یادآور شد: به منظور ساخت بندر صیادی درگهان از ابتدای پروژه تا کنون ۱۷ میلیارد و ۶۲۰ میلیون تومان اعتبار هزینه شده است.

به گفته مدیر کل اداره توسعه و مدیریت بنادر صیادی سازمان شیلات ایران، پروژه بندر صیادی درگهان در زمره پروژه‌های مربوط به طرح احداث بنادر صیادی قرار دارد.

منبع

آخرین اخبار دریایی:

آخرین ویدئوهای دریایی:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پست بعدی

تردد دریایی ایران و هند؛ صرفا تجاری است/ تشدید تمهیدات و پروتکل های بهداشتی در خصوص کشتی‌های هندی/ سازمان بنادر؛ تابع تصمیمات ستاد ملی مقابله با کرونا

ی اردیبهشت 5 , 1400
زمان مطالعه: 1 دقیقه مدیرکل امور دریایی سازمان بنادر و دریانوردی با تاکید بر اینکه تردد دریایی ایران و هند صرفا در حوزه تجاری است، گفت: تشدید تمهیدات و پروتکل های بهداشتی در مورد کشورهای حساس از نظر شیوع کووید19 بر اساس تصمیم ستاد ملی مقابله با کرونا […]
تردد دریایی، ایران و هند، پروتکل های بهداشتی، حسین عباس نژاد

همچنین بخوانید: