بزرگترین کشتی بیمارستانی دنیا آماده بهره برداری رسمی

زمان مطالعه: 2 دقیقه



بزرگترین کشتی بیمارستانی دنیا، سفر آزمایشی خود را با موفقیت پشت سرگذاشت و با خدمه ای متشکل دریانوردان حرفه ای و کادر پزشکی آماده ارائه خدمات پزشکی و درمانی است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی سازمان بنادر و دریانوردی به نقل از مریتایم اگزکتیو، پس از چندین سال ساخت در کارخانه کشتی سازی تیانجین زینگانگ CSSC در شمال چین، کشتی بیمارستانی Global Mercy، بزرگترین کشتی بیمارستانی غیرنظامی در نوع خود که تاکنون ساخته شده است، اولین سفر دریایی آزمایشی خود را انجام داد؛ این کشتی از تابستان امسال آماده ارائه خدمات خواهد بود.

هنگام تحویل، این کشتی برای آماده شدن خدمه و نصب تجهیرات نهایی به بنادر آنتورپ و روتردام می رود و سپس برای اولین ماموریت خود به سنگال خواهد رفت.

جیم پاترسون؛ مشاور اجرایی دریایی برای کشتی های با کاربری خاص در این خصوص گفت: سفر آزمایشی در آب های عمیق، یک چک لیست مهم برای کشتی هدفمند جدید ما است؛ خوشبختانه Global Mercy تمام آزمایش ها را با موفقیت پشت سر گذاشت. 

هدف از آزمایش دریایی اطمینان از عملکرد صحیح سیستم های کشتی در حین کار و برآورده شدن الزامات و استانداردهای قابل اجرا است. به عنوان مثال بخش خدمات بیمارستانی ارائه شده در این کشتی، نیازمند تهویه ویژه و مناسب و تدابیری برای به حداقل رساندن تکان و ارتعاش بر روی کشتی است.

اپراتور سوئدی pax Stena RoRo هدایت این پروژه را بر عهده داشته و شرکت  معماری دریایی Deltamarin فنلاند در طراحی این کشتی همکاری داشته است. این کشتی تحت پرچم مالت فعالیت خواهد داشت.

اولین مأموریت این کشتی در سال 2022 آغاز خواهد شد و برای اولین مقصد، در داکار سنگال مستقر می شود. این کشتی با کمک بیش از 600 داوطلب از سراسر جهان، از جمله دریانوردان حرفه ای و کادر پزشکی، خدمات پزشکی متنوعی را به جوامع محروم ارائه می دهد.

منبع

آخرین اخبار دریایی:

آخرین ویدئوهای دریایی:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پست بعدی

کتاب تاکتیکی اقدامات مشترک کشورهای عضو آیونز تدوین و ابلاغ شد

چ اردیبهشت 29 , 1400
زمان مطالعه: 2 دقیقه  به گزارش مرین‌پرس، دریادار حسین خانزادی با اعلام این خبر گفت: ریاست ایران بر اجلاس فرماندهان نیروهای دریایی اقیانوس هند (Indian Ocean Naval Symposium) در حالی تیرماه سال جاری به پایان می‌رسد که نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران، در پایان ریاست سه ساله خود، یک […]
کتاب تاکتیکی اقدامات مشترک کشورهای عضو آیونز تدوین و ابلاغ شد

همچنین بخوانید: