متولی ستاد توسعه دریامحور به زودی مشخص می‌شود

زمان مطالعه: 1 دقیقه

متولی ستاد توسعه دریامحور به زودی مشخص می‌شود

به گزارش خبرنگار مانا، علی اکبر مرزبان سرپرست امور دریایی سازمان بنادر و دریانوردی در نشست ویژه مدیران ارشد ارگان‌های دریایی کشور با بیان اینکه سیاست‌های کلی نظام در رابطه با توسعه دریامحور از سوی مقام معظم رهبری در آبان ماه سال گذشته به دولت و سران سه قوه ابلاغ شده و دولت مکلف است با بسیج دستگاههای مربوطه برنامه جامع اجرایی این ابلاغیه را ارائه کند، گفت: در طول ماه‌های گذشته توفان مغزی بین مدیران و کارشناسان حول سیاستهای 9 گانه ابلاغی شکل گرفت.

وی افزود: سه موضوع رکن اصلی و عصاره این سیاست‌ها است که این سه رکن سیاستگذاری یکپارچه امور دریایی، مدیریت چابک و کارآمد دریا است؛ ضمن اینکه تدوین طرح جامع توسعه دریامحور با پهنه‌بندی دریا، کرانه و پس‌کرانه، تأمین و ارتقای سرمایه انسانی و مدیریت کارآمد برای توسعه دریامحور بسیار حائز اهمیت است.

مرزبان با بیان اینکه سیاستگذاری جامع و برنامه توسعه دریامحور که دولت و رئیس جمهور دنبال می کنند؛ بسیار حائز اهمیت است، تصریح کرد: متولی ستاد توسعه دریامحور باید مشخص شود که این بحث هنوز ادامه دارد ولی به زودی تصمیم لازم در این خصوص گرفته خواهد شد.

سرپرست امور دریایی سازمان بنادر و دریانوردی اظهار داشت: هر بخشی متولی شود مهم آن است که هر بخش و هر یک از ارگان های دریایی، پازلی از سیاست جامع دریایی و طرح توسعه دریامحور را تکمیل کنند؛ همه اینها باید تجمیع شوند تا شکل درست سیاست‌های کلی نظام خود را در آن پازل نشان دهد.

وی افزود: دولت به همراه سایر قوا مکلف به پیگیری سیاست‌ها در حوزه تقدیم لوایح و اسناد بالادستی بوده و قوانین مزاحم هم باید در این حوزه حذف شوند. ضمن اینکه تدوین مقررات نیز باید صورت گیرد.

بازنشر مرین‌پرس به نقل از مانا

آخرین اخبار دریایی:

آخرین ویدئوهای دریایی:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پست بعدی

ضرورت تغییر نگاه حکمرانی کشور از خشکی به دریا ​

س اردیبهشت 18 , 1403
زمان مطالعه: 1 دقیقه به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی سازمان بنادرودریانوردی، فریبرز محمدی در نشست ویژه اعضای شورای مدیران ارشد ارگان‌های های دریایی کشور، با موضوع اجرای سیاست های کلی نظام در خصوص توسعه دریامحور، تاکید کرد: تا امروز و تا پیش از ابلاغ سیاست‌های کلی توسعه دریامحور، نگاه اقتصادی در […]
ضرورت تغییر نگاه حکمرانی کشور از خشکی به دریا ​

همچنین بخوانید: