آغاز تعمیر یدک کش “نیمروز” در بندر شهید رجایی

زمان مطالعه: 1 دقیقه



از انجام عملیات استقرار یدک کش “نیمروز” اعزامی از بوشهر بر روی سرسره تعمیراتی بندر شهید رجایی موفقیت آمیز انجام شد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی سازمان بنادر و دریانوردی، علیرضا محمدی کرجی ران؛ مدیرکل بنادر و دریانوردی هرمزگان درباره تعمیرات یدک کش، اظهار داشت: یدک کش “نیمروز” اعزامی از اداره کل بنادر و دریانوردی بوشهر بعد از انجام مقدمات لازم بر روی سرسره تعمیراتی بندر شهید رجایی استقرار یافت و عملیات تعمیرات آن آغاز شد.

وی افزود: سیستم مانور یدک کش “نیمروز” از نوع زد درایو بوده که قادر است به تمام جهات  نیرو وارد کرده و در عملیات مقابله با آتش، آلودگی و همچنین پهلودهی و جدا سازی  کشتی‌ها ایفای نقش کند؛ بر همین اساس، استقرار این یدک کش بر روی سرسره تعمیراتی، مهارت های خاصی را لازم دارد. 

وی قدرت این یدک کش را حدود ۴۵۰۰ اسب بخار اعلام کرد و گفت: این شناور دارای۳۱ متر طول، ۱۰.۵ متر عرض و حدود ۵ متر آبخور است.

مدیرکل بنادر و دریانوردی هرمزگان با تأکید براینکه تعمیرات شناورها در بندر شهید رجایی علاوه بر جلوگیری از خروج ارز سبب ارتقاء توان فنی نیروهای متخصص بومی می شود، افزود: تعمیرات شناورها در داخل کشور مزایای دیگری همچون ایجاد اشتغال پایدار برای نیروهای متخصص و کاهش هزینه‌ تمام شده تعمیرات را به دنبال خواهد داشت.

گفتنی است، طی سال ۱۳۹۹، تعمیرات ۳۰ فروند شناور با کاربری های مختلف در تعمیرات دریایی بندر شهید رجایی و دیگر کشتی سازی های استان به انجام رسید.

منبع

آخرین اخبار دریایی:

آخرین ویدئوهای دریایی:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پست بعدی

حمایت از توان داخل در تامین خدمات شناوری مورد نیاز شرکت ملی نفت ایران

ی خرداد 2 , 1400
زمان مطالعه: 1 دقیقه مدیرعامل شرکت ملی نفت ایران با تاکید بر حمایت از توان داخل در تامین خدمات شناوری، از برگزاری نشست معرفی فرصت‌ های سرمایه‌ گذاری در حوزه تأمین خدمات شناوری مورد نیاز این شرکت خبر داد. به گزارش مرین‌پرس، مسعود کرباسیان با اعلام این خبر، اظهار کرد: […]

همچنین بخوانید: