ورود نفتکش برقی به ناوگان ژاپنی‌ ها

زمان مطالعه: 2 دقیقه

در ژاپن نفتکشی برقی به ‌نام e5 تولید شده که قادر به حمل نفت و انتقال سوخت به دیگر کشتی‌ هاست و گسترش استفاده از این نوع حمل‌ و نقل در دستور کار دولت ژاپن قرار گرفته است.

به گزارش مرین‌پرس، بعد از تولید قایق‌ها و یدک‌کش‌های کوچک برقی برای تسهیل حمل ‌و نقل دریایی، حالا نوبت به ساخت نفتکش ‌های برقی رسیده و ژاپن این کار را انجام داده است. در ژاپن نفتکشی به ‌نام e5 تولید شده که قادر به حمل نفت و انتقال سوخت به دیگر کشتی ‌هاست.

این نفتکش ۶۲ متر طول دارد و توسط کنسرسیومی متشکل‌از شرکت‌های فناوری و صنعتی ژاپن در حال ساخت بوده، البته قرار است در مرحله اول دو نفتکش برقی توسط این کنسرسیوم ساخته شود که برای انتقال و تحویل سوخت در خلیج توکیو مورد استفاده قرار خواهند گرفت. طراحی سیستم پیشرانه این کشتی‌های نفتکش برقی توسط شرکت کاوازاکی صورت می‌گیرد. هر یک از این کشتی‌های برقی ۴۵۳ تن وزن دارند و هر کدام دارای دو جفت باتری لیتیومی ۱۷۴۰ وات ساعتی Orca ESS هستند.

بنابراین ظرفیت کل این باتری‌ها به ۳۴۸۰ کیلووات ساعت یا ۳.۵ مگاوات ساعت می‌رسد. باتری‌های مذکور، برق موردنیاز برای فعالیت دو موتور ۳۰۰ کیلوواتی این نفتکش‌ها فراهم می‌کنند.

حداکثر سرعت این نفتکش‌ها به ۱۹ کیلومتر در ساعت می‌رسد. مدت زمان دقیق شارژ باتری‌های این نفتکش‌ها اعلام نشده و کنسرسیوم سازنده تنها آن را ساعت ‌های طولانی توصیف کرده است. آلوده نکردن محیط زیست، کار کردن روان موتورها و عدم ایجاد سروصدای زیاد، ایجاد لرزش کمتر در آب و راحتی بیشتر خدمه از جمله مزایای استفاده از تانکرهای برقی است.

همچنین در صورت وقوع بلایای طبیعی، این کشتی می‌ تواند برق مورد نیاز سازمان ‌های امدادی را تأمین کند. انتظار می‌ رود این دو نفتکش برقی به ترتیب در سال ‌های ۲۰۲۲ و ۲۰۲۳ آماده استفاده شوند.

ابعاد کلی این نفتکش با ظرفیت ۱۳۰۰ مترمکعبی، ۶۲ متر طول، ۱۰ متر و ۳۰۰ سانت عرض است، پروژه ‌ای که می ‌توان نتیجه تلاش شرکت ژاپنی از آگوست ۲۰۱۹ است. هدف دولت توکیو برای استفاده از این نفتکش صفر شدن انتشار دی ‌اکسیدکربن، مونواکسید نیروژن و اکسیدهای گوگردی “Sox” است. همچنین این کشتی از ابزارهای دیجیتالی بیشتری استفاده می ‌کند که شامل تجهیزات اتوماسیون زیادی است که باعث می‌ شود نیروی کار داخلی کاهش پیدا کند و کارایی عملیات ‌ها افزایش پیدا کند. برنامه ‌های بعدی کشتی ‌ساز ژاپنی افزایش ظرفیت تانکرهای برقی، استفاده از باتری‌های هیدروژنی و معرفی مدل‌های با کارایی و امکانات بالاتر است. در واقع قرار نیست پروژه تانکرهای برقی صرفا به تولید ۷ نمونه از e5 اکتفا شود، بلکه گسترش استفاده از این نوع حمل‌ و نقل در دستور کار دولت ژاپن قرار گرفته است.

منبع

آخرین اخبار دریایی:

آخرین ویدئوهای دریایی:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پست بعدی

ترانزیت محمولۀ مواد شیمیایی تولید داخل به بندر آستاراخان روسیه

چ خرداد 19 , 1400
زمان مطالعه: 2 دقیقه به گزارش خبرنگار مرین‌پرس؛ برای نخستین بار در تاریخ بنادر شمالی کشور محموله شیمیایی مونواتیلن گالیکول از سوی کشتیرانی دریای خزر و از بندر امیرآباد به بندر آستاراخان روسیه ترانزیت شد.کاپیتان داوود تفتی مدیرعامل کشتیرانی دریایی خزر با بیان اینکه محموله مونواتیلن گالیکول تولید پتروشیمی شازند […]

همچنین بخوانید: