بیش از ۷ هزار تُن ماهی خوراکی سال گذشته در تهران تولید شد

زمان مطالعه: 1 دقیقه

“نغمه نظری” روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: عمده تولید ماهیان سردابی در شهرستانهای فیروزکوه و دماوند و ماهیان زینتی در شهرستانهای اسلامشهر، رباط کریم و شهریار بوده است.

وی بابیان اینکه ماهی های گرم آبی یکی از مهمترین منابع تأمین پروتئین است، گفت: ماهیان گرمابی نیز در شهرستانهای ری و پیشوا تولید می شوند.

نظری به اثرات کرونا در سال گذشته، پیش بینی خشکسالی شدید و افت سفره های آبی در سال جاری اشاره کرد وگفت: با توجه به شرایط، هدفگذاری امسال بر مبنای تثبیت تولید آبزیان است.

مدیر شیلات و امور آبزیان سازمان جهاد کشاورزی استان‌ تهران ادامه داد: از این رو تولید امسال ماهیان خوراکی ۷ هزار و پنجاه تُن و ماهیان زینتی ۳۷ میلیون قطعه پیش بینی می شود.

وی افزود: حدود ۲۰ درصد از مجموع پروتئین حیوانی مورد نیاز انسان از ماهی تأمین می شود و تقریبا یک سوم مردم جهان بیشترین پروتئین مصرفی خود را از ماهی بدست می آورند.

نظری به اهداف توسعه بخش شیلات استان در سال جاری اشاره کرد و اظهار داشت: تنوع بخشی به تولیدات آبزیان در استان، توسعه فعالیتهای نوین و دانش بنیان از جمله تولید انواع میکروجلبکهای آب شیرین از جمله این اهداف است.

وی همچنین تولید زالوی طبی بهداشتی و مکانیزاسیون و افزایش تولید آبزیان در واحدهای موجود و استخرهای ذخیره آب کشاورزی جدید را از دیگر اهداف مهم بخش شیلات در سال ۱۴۰۰ دانست.

منبع

آخرین اخبار دریایی:

آخرین ویدئوهای دریایی:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پست بعدی

آمادگی نیروی دریایی سپاه در انتقال صندوق های انتخاباتی به جزایر

چ خرداد 26 , 1400
زمان مطالعه: 1 دقیقه به گزارش خبرگزاری مهر، دریادار پاسدارعلیرضا تنگسیری در مراسم رونمایی از تجهیزات تخصصی و فنی تیپ احتیاط رزمی ستاد فرماندهی نیروی دریایی سپاه، با اشاره به اهمیت انتخابات، گفت: در راستای پیروی از فرامین مقام معظم رهبری (مد ظله العالی) با تمام توان و قوا پای […]

همچنین بخوانید: