حفاری میدان مشترک فروزان با هدف افزایش تولید

زمان مطالعه: 1 دقیقه

پس از سال‌ها، با استقرار نخستین دکل حفاری (WELL TARGET 1)، عملیات حفاری در میدان مشترک نفتی «فروزان» با هدف حفر ۲۶ حلقه چاه و افزایش ۲۳ هزار بشکه‌ای تولید ازسرگرفته شد.

به گزارش مرین‌پرس، پروژه طرح توسعه میدان مشترک فروزان در شرکت نفت فلات قاره  ایران یکی از طرح‌های نگهداشت و افزایش تولید تعریف شده در شركت ملی نفت ايران و پیمانکار آن، مشارکت پتروپارس (تحت‌الارضی) و مبین‌سازه‌گستر (سطح‌الارضی) است.

***حفاری ۷ حلقه چاه در موقعیت سکوی اقماری F18 میدان فروزان

طبق برنامه اولیه طرح، دکل WT1، حفاری ۷ حلقه چاه در موقعیت سکوی اقماری F18 در ناحیه FX میدان نفتی فروزان را انجام می‌دهد.

برای تسریع در انجام عملیات بخش تحت‌الارضی طرح در نظر است که از خدمات دکل حفاری دیگری نیز در طرح استفاده گردد که پس از آماده‌سازی مقدمات لازم به‌زودی به میدان فروزان اعزام و در سایر سکوهای اقماری موضوع قرارداد شروع به حفاری و تعمیرات برخی از چاه‌های میدان خواهد نمود.

تعداد چاه‌های جدید حفاری در طرح ۱۳ حلقه و سایر عملیات بر روی چاه‌ها تعمیراتی است.

برای ورود به کانال تلگرام و مشاهده اخبار کلیک کنید.

منبع

آخرین اخبار دریایی:

آخرین ویدئوهای دریایی:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پست بعدی

طرح جامع بنادر شمالی بوشهر به تصویب رسید

چ تیر 23 , 1400
زمان مطالعه: 1 دقیقه مرین‌پرس معاون وزیر راه و مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی گفت: طرح جامع بنادر شمالی بوشهر که شامل گناوه و ریگ است در هیات عامل سازمان تصویب شده و هفته آینده طرح جامع بندر دیلم به تصویب خواهد رسید به گزارش مرین‌پرس، محمد راستاد در بازید […]

همچنین بخوانید: