راهکار دیجیتالی جدید برای بهینه سازی عملکرد کشتی ها

زمان مطالعه: 1 دقیقه




شرکت سوئیسی-سوئدی ABB با استفاده از تجزیه و تحلیل داده مبتنی بر فضای ابری و تجسم داده ها، یک پلتفرم آنلاین جدید برای بهینه سازی عملکرد کشتی طراحی کرده است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی سازمان بنادر و دریانوردی به نقل از سی ترید مریتایم، این سیستم با عنوان ABB Ability Marine Fleet Intelligence – Advisory به صورت یک نرم افزار ارائه می شود که می تواند داده ها را از طیف گسترده ای از سیستم های کشتی جمع آوری کند.

این راهکار دیجیتالی جدید می تواند مروری کلی بر روی تمام داده های جمع آوری شده از سیستم های کشتی داشته و کارکرد عملیاتی کشتی را با کشتی های دیگر که با مشخصات مشابه ساخته شده اند، مقایسه کند. همچنین امکان مقایسه عملکرد یک کشتی و دیگر کشتی های یک ناوگان حمل و نقل نیز وجود دارد.

این پلتفرم از داده های سیستم در بخش ناوبری، پیشرانه، مصرف سوخت، وضعیت بارگیری، ثبت سرعت و شرایط آب و هوایی استفاده می کند و بر این اساس، ارزیابی یکپارچه ای از مصرف انرژی، میزان تولید گازهای گلخانه ای توانایی عملیاتی و شرایط فنی و ایمنی کشتی ارائه می دهد و نتایج را با عملکرد ناوگان مقایسه می کند.

جیری جاسلین، معاون ارشد خدمات شرکتABB Marine & Ports، در این باره اظهار داشت: داده های بهتر، پایه ای برای بینش بهتر در مورد عملکرد کشتی ها در یک ناوگان است که شرایط را برای تصمیم گیری بهتر تقویت می کند. تصمیمات بهتر نیز باعث کارآیی بیشتر و عملکردهای پایدارتر کشتی ها می شوند. 

وی ادامه داد: این سیستم به عنوان یک پلتفرم واحد شامل گزارش دهی یکنواخت برای مشتریان بوده و یک سرویس تحلیلی قوی با قابلیت جمع آوری داده های ناوگان کشتی را در اختیار قرار می دهد.

منبع

آخرین اخبار دریایی:

آخرین ویدئوهای دریایی:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پست بعدی

اعمال ممنوعیت ورود گردشگران به سواحل گیلان

س تیر 29 , 1400
زمان مطالعه: 1 دقیقه   سیامک حیدری در گفتگو با مرین‌پرس اظهار داشت: با توجه به آمار بالای شیوع کرونا در سطح کشور و از سوی دیگر علاقه مردم برای سفر به سواحل دریای خزر، از ورود گردشگران به سواحل استان گیلان به طور جدی ممانعت به عمل می‌آید. مدیر […]

همچنین بخوانید: