ایران پیشتاز دو مرحله نخست رقابت های جام دریا شد

زمان مطالعه: 2 دقیقه

به گزارش خبرنگار مهر، رقابت‌های جام دریا در بندر انزلی در حال پیگیری است و تاکنون دو مرحله کنترل صدمات و بقا در دریا بین تیم‌های ایران، روسیه، آذربایجان و قزاقستان برگزار شده است.

در روز نخست رقابت‌ها تیم نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران و تیم قزاقستان در بخش کنترل صدمات به مقام اول دست یافتند و تیم‌های جمهوری آذربایجان و روسیه به ترتیب در مکان‌های دوم و سوم ایستادند.

در دومین روز رقابت‌ها نیز تیم‌ها در آیتم بقا در دریا به مصاف یکدیگر رفتند که تیم جمهوری اسلامی ایران توانست با شکست حریفان خود سکوی نخست را از آن خود کند و تیم‌های روسیه، آذربایجان و قزاقستان به ترتیب در مکان‌های بعدی ایستادند.

همچنین با توجه به اینکه یکی از اهداف برگزاری رقابت‌های جام دریا تحکیم روابط بین الملل و تقویت فضای صلح و دوستی بین کشورهای حاشیه خزر است ورزشکاران تیم‌های ایران آذربایجان، روسیه و قزاقستان در سالن ورزشی اداره کل بنادر و دریانوردی گیلان در رشته‌های ورزشی فوتبال و والیبال نیز با یکدیگر مسابقه دوستانه برگزار کردند که این مسابقه به دلیل شور و نشاطی که بین ورزشکاران ایجاد می‌کند علاوه بر تقویت روحیه و بازیابی توان برای ادامه مسابقات، دوستی‌ها را نیز تحکیم بخشیده و شور و حال خاصی به برگزاری رقابت‌های جام دریا می‌دهد.

گفتنی است؛ صبح شنبه نیز ناوهای حاضر در رقابت‌های جام دریا برای اجرای آیتم تیراندازی در دریا به سمت محل مانور حرکت کردند که به دلیل مواج بودن دریا این رقابت لغو و به زمان دیگری موکول شد.

ششمین دوره از مسابقات بین المللی جام دریا به میزبانی ناوگان شمال با کشورهای روسیه، جمهوری قزاقستان، جمهوری آذربایجان و جمهوری اسلامی ایران در بندرگاه انزلی در حال برگزاری است و در این دوره از مسابقات که بخش شناوری آن در بندر انزلی برگزار می‌شود شناورهای کشورهای آذربایجان، قزاقستان، روسیه و جمهوری اسلامی ایران با ۴۰۰ ورزشکار به رقابت با یکدیگر می‌پردازند.

این مسابقات در بخش شناوری شامل مراحل تیر اندازی سطحی، هوایی، مهار بویه در دریا و کنترل صدمات بوده و در دو مرحله در دریا و ساحل برگزار می‌شود که بندرانزلی میزبان رقابت‌های شناوری است.

لازم به ذکر است تیم جمهوری اسلامی ایران با کسل ۵۸ امتیاز در صدر جدول این مسابقات قرار دارد.

منبع

آخرین اخبار دریایی:

آخرین ویدئوهای دریایی:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پست بعدی

افتتاح بنادر تجاری گوگسر و چارک در هرمزگان

ش شهریور 6 , 1400
زمان مطالعه: 2 دقیقه به گزارش مرین‌پرس، همزمان با هفته دولت و در نشست شورای ساماندهی مبادلات مرزی و کارگروه توسعه صادرات غیرنفتی استان هرمزگان، دو بندر تجاری گوگسر در شهرستان جاسک در شرق استان هرمزگان و چارک در شهرستان بندرلنگه در غرب استان هرمزگان بصورت ویدئوکنفرانسی افتتاح شد. خلیل […]

همچنین بخوانید: