جابه جایی مسافر در مسیر گناوه – خارگ از سر گرفته شد

زمان مطالعه: 2 دقیقه

به گزارش مرین‌پرس، مسافرانی رفت و برگشت این مسیر از هفته گذشته برای تردد مشکل داشتند و  به ناچار از قایق های صیادی و باری  که خطرهای زیادی در بردارد، استفاده می کردند.

رئیس اداره بندر و دریانوردی شهرستان گناوه روز یکشنبه در گفت وگو با خبرگزاری اسلامی اظهارداشت: تردد مسافران مسیر گناوه – خارگ پس از اعمال نرخ جدید در این مسیر توسط شناور “مهبد” از سرگرفته شده است.

داود بهادری افزود: این شناور در یک روز دو نوبت مسافران را جابه جا می‌کند که براساس برنامه ریزی صورت گرفته حرکت از مبدا گناوه به جزیره خارگ در ساعت های هشت صبح و ۱۳:۳۰ ظهر و از خارگ به گناوه  ۱۱ و ۱۶:۳۰ دقیقه تعیین شده است.

وی اضافه کرد: یک فروند لندینگ کرافت با نام “کیکاووس ” نیز برای جابه ‌جایی اقلام و مایحتاج مورد نیاز ساکنان جزیره خارگ از بندر گناوه از روز جاری فعال شده است و در روز ساعت ۱۲ به خارگ و ۲۱ از خارگ به گناوه تردد می‌کند.

بهادری افزود: برای تردد ایمن مسافران و جلوگیری از حادثه جبران ناپذیر نیاز به یک فروند شناور مسافری باکیفیت دیگر در مسیر دریایی گناوه به جزیره خارگ به ظرفیت ۱۵۰ مسافر ضروری است و این اداره از سرمایه‌گذاری بخش خصوصی در این زمینه استقبال می‌کند.

وی گفت: سازمان بنادر و دریانوردی برای انگیزه و تشویق بخش خصوصی برای خرید و یا ساخت شناور مسافری استاندارد و مناسب با بودجه خود که به وجوه اداره شده معروف است بین ۸۰ تا ۹۰ درصد وام بلندمدت در نظر گرفته است.

بندرگناوه  در شمال استان بوشهر واقع است و به عنوان پسکرانه خارگ نقشی مهم در جابه جایی ساکنان و شاغلان در شرکت‌های نفتی و پتروشیمی و مایحتاج موردنیاز به این جزیره دارد.

جزیره خارگ از توابع شهرستان بوشهر با ۲۰ هزار نفر جمعیت محل استقرار بزرگترین پایانه صادرات نفت ایران است و در فاصله ۵۷ کیلومتری شمال غرب بندر بوشهر واقع است.

منبع

آخرین اخبار دریایی:

آخرین ویدئوهای دریایی:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پست بعدی

آبزی پروریِ کرمانشاه در قلاب خشکسالی و کرونا

ی شهریور 7 , 1400
زمان مطالعه: 2 دقیقه مرین‌پرس/کرمانشاه در حالی که بر اساس برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته، پیش بینی می‌شد میزان تولیدات شیلاتی استان کرمانشاه در پایان امسال به 25 هزار تن برسد، اما تحت تاثیر خشکسالی و کرونا احتمالا این هدفگذاری محقق نخواهد شد. سید فرزاد افضلی مدیرکل شیلات استان کرمانشاه در گفت […]

همچنین بخوانید: