این محقق در گفتگو با سایتهای خبری اعلام کرد با توجه به اینکه امکان تولید آمونیاک به راحتی در همه کشورها موجود است به همین جهت به عنوان یک انرژی کاملاً تجدید پذیر با کمترین میزان ذخیرۀ کربن میتوان جایگزین LNG کرد.
وی در ادامه گفت: اَبَر رایانه Betzy به عنوان مهمترین ابزاری است که تیم تحقیقاتی نروژی به آن دست یافتهاند که براساس محاسبات دقیق نشان میدهد موتور کشتی با استفاده از سوخت آمونیاک به جای گاز LNG با کمترین آسیب پذیری مواجه میشود.
وی گفت: محققان در طی سه ماه از دسامبر ۲۰۲۰ تا فوریه ۲۰۲۱ به طور شبانهروزی با ۸۰ میلیون محاسبه تقریبی توسط اَبَر رایانه نحوۀ مصرف آمونیاک در موتورِ کشتی را به جای گاز طبیعی بررسی کرده و کاملاً به ایدۀ برتری آمونیاک دست یافتهاند.
وی یادآور شد: خوشبختانه تبدیل سوخت گاز LNG به آمونیاک با توجه به فنّاوریهای موجود در موتورآلات کشتیها به راحتی امکانپذیر شده است.
وی در ادامه تاکید کرد: محققان با بررسی ۶۹ واکنش مختلف به سوخت آمونیاک و LNG فرآیند احتراق بهینه و اصولی آمونیاک را نسبت به LNG ثبت کردهاند.
وی در پایان گفت: البته نتایج تحقیقات به معنی آن نیست که گاز LNG را از سیستم سوخت کشتیها حذف کنیم بلکه میتوان از هر دو در سوخت کشتیها استفاده کرد، اما ترجیح محققان به استفاده بیشتر از سوخت آمونیاک با درجۀ تجدید پذیری بالاست.