بندر ولادیوستوک روسیه؛ به هاب ترانشیپی به مسیر دریای شمالی تبدیل می شود

زمان مطالعه: 2 دقیقه



با تبدیل شدن بندر ولادیوستوک به هاب ترانشیپ و توسعه مسیر دریای شمالی، زمان حمل و نقل کالا از کشورهای شرق آسیا به شمال غربی اروپا 2 هفته کاهش پیدا می کند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی سازمان بنادر و دریانوردی به نقل از پورت استراتژی، شرکت DP World در برنامه ای مشترک با FESCO، بزرگترین اپراتور حمل و نقل چندوجهی روسیه، شرایط فنی و اقتصادی برای توسعه اسکله کانتینری جدید در بندر ولادیوستوک روسیه را مورد مطالعه قرار داده است. 

پیش بینی می شود، اسکله جدید بندری تحت مدیریت FESCO در تبدیل شدن این بندر به هاب اصلی ترانشیپ کالا برای انتقال کالاهای کشورهای شرق آسیا به شمال غربی اروپا از طریق مسیر دریای شمال کمک کند.

رئیس گروه و مدیرعامل DP World در این خصوص گفت: DP World از چشم انداز موجود در مورد توسعه مسیر دریای شمال که یکی از مسیرهای تجاری بزرگ در جهان است، حمایت می کند. 

از اینرو ایجاد یک مسیر جایگزین برای کانال سوئز بین شرق و غرب انعطاف پذیری تجارت جهانی را افزایش می دهند. این پروژه پتانسیل زیادی برای توسعه فعالیت های اقتصادی و رونق در مسیر دریایی شمالی دارد. البته باید اقدامات لازم به طور پایدار برای حفاظت از آبهای بکر قطب شمال نیز انجام شود.

اسکله درنظر گرفته شده در ولادیوستوک بخشی از زیرساخت های مورد نیاز برای توسعه کامل مسیر شمالی است. بر اساس این طرح، کالاها با تغذیه کشتی ها و راه آهن از کشورهای شرق آسیا به ولادیوستوک آورده می شوند و بر روی کشتی های کانتینری کلاس قطبی بارگیری می شوند. 

مورمانسک به عنوان یک مرکز حمل و نقل در غرب منطقه، برای اتصال کالا به بنادر در شمال غربی اروپا توسعه پیدا خواهد کرد.

33 میلیون تن کالا در سال 2020 از طریق این مسیرحمل شده است؛ طبق هدفگذاری های انجام شده، این میزان تا سال 2024 به 80 میلیون تن خواهد رسید. این پروژه در حدود 4000 مایل دریایی از سفرهای بین شرق آسیا و شمال غربی اروپا را کاهش می دهد و از زمان حمل و نقل نیز در حدود دو هفته کاسته می شود.

منبع

آخرین ویدئوهای دریایی:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پست بعدی

خروج 75 هزار تن کالاهای متروکه در سه ماهه اخیر از بندرامیرآباد / آزادسازی 35 درصدی فضای نگهداری کالاهای اساسی

س شهریور 23 , 1400
زمان مطالعه: 2 دقیقه با خروج 75 هزار تن کالاهای متروکه در سه ماهه اخیر از بندرامیرآباد ، 15 درصد فضای خالی جهت قرارگیری کالاهای اساسی در انبارها و سیلوهای این بندر ایجاد شده است. سیلوهای بخش خصوصی با 41 درصد، انبارهای مسقف دولتی با 20 درصد […]
کالاهای متروکه،سیلوهای بخش خصوصی ، بندرامیرآباد،سازمان بنادر و‌ دریانوردی

همچنین بخوانید: