دیدار مشاور وزیر راه و شهرسازی در امور ایثارگران با مدیر کل و ایثارگران اداره کل بنادر و دریانوردی استان گیلان

زمان مطالعه: 2 دقیقه



مشاور وزیر راه و شهرسازی در امور ایثارگران با مدیر کل بنادر و دریانوردی استان گیلان و ایثارگران این اداره کل دیدار کرد.

 

 

به گزارش پایگاه اطلاع  رسانی سازمان بنادر و دریانوردی،

 حمید مردانیان در دیدار با ایثارگران اداره کل بنادر و دریانوردی استان گیلان با اشاره به جایگاه والای ایثارگران اظهار داشت: امنیت و آرامش امروز کشور مرهون خون شهدا و فداکاری ایثارگران هستیم.

وی افزود: شهید قاسم سلیمانی نمونه و مصداقی بر این موضوع است که با خلوص نیت موجب تسخیر قلوب گشت و همه ما باید وی را سرلوحه خود قرار دهیم.

مشاور وزیر راه و شهرسازی در امور ایثارگران با تقدیر از مدیر کل بنادر و دریانوردی استان گیلان در راستای پیگیری و اهمیت بر جایگاه ایثارگران این اداره کل تصریح کرد: کارگروه ایثارگران سازمان های تابعه وزارت راه و شهرسازی در استان گیلان باید تشکیل و شروع به کار کند.

حسین یونسی؛ مدیر کل بنادر و دریانوردی استان گیلان نیز در این جلسه با اشاره به اهمیت حمل و نقل دریایی در جهان عنوان کرد: با توجه به مزیت هایی که حمل و نقل دریایی دارا می باشد، بیش از ۸۰ درصد تبادلات تجاری کشور و جهان از طریق دریا صورت می گیرد.

وی ادامه داد: اداره کل بنادر و دریانوردی استان گیلان دارای دو بندر تجاری در انزلی و آستارا و یک بندر مسافری دریایی در دست ساخت در چمخاله می باشد که بندرانزلی به عنوان پر سابقه ترین بندر حاشیه دریای خزر و کشور است.

یونسی با اشاره به فعال گشتن کریدور شمال – جنوب تاثیر آن بر بنادر تجاری شمال کشور خاطرنشان کرد: مبحث ترانزیت در این کریدور موجب اشتغال آفرینی و رونق اقتصادی خواهد شد و در همین راستا کارگروهی تشکیل شده تا برنامه ریزی مناسب صورت بپذیرد و زیرساخت لازم آماده گردد.

مدیر کل بنادر و دریانوردی استان گیلان ایجاد کشتی سازی در بندرانزلی را بسیار مفید و ضروری دانست و گفت: با ایجاد و ساخت این طرح علاوه بر اشتغال زایی همچنین ارز آوری برای کشور، دارای ناوگانی نو و چابک خواهیم شد.

درخواست پیگیری تبدیل وضعیت

وی در مورد وضعیت ایثارگران اداره کل بنادر و دریانوردی استان گیلان اذعان داشت: این اداره کل دارای ۱۰۰ ایثارگر بوده که شامل ۲ کارمند شهید، ۱۳ فرزند شهید و همچنین ۷۵ آزاده، جانباز، رزمنده و خانواده شهید بوده است.

یونسی با بیان اینکه اداره کل بنادر و دریانوردی استان گیلان نیازمند توجه و نگاه ویژه ای برای ایثارگران این اداره کل است، عنوان کرد: این عزیزان سرمایه های این نظام هستند.

مدیر کل بنادر و دریانوردی استان گیلان در پایان خواستار پیگیری تبدیل وضعیت آنان شد.

منبع

آخرین اخبار دریایی:

آخرین ویدئوهای دریایی:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پست بعدی

بازدید فنی گروه مدیران و مهندسین اتحادیه کشتی سازی روسیه از ایزوایکو – ایزوایکو

پ مرداد 13 , 1401
زمان مطالعه: 2 دقیقه   به گزارش حوزه ارتباطات و امور بین الملل مجتمع کشتی سازی و صنایع فراساحل ایران ۱۱ و ۱۲ مرداد ماه گروه مهندسی و فنی اتحادیه کشتی سازی روسیه از مجتمع ایزوایکو بازدید کرده و چندین جلسه و […]

همچنین بخوانید: