صیادان و پرورش دهندگان آبزیان تمهیدات لازم را در نظر بگیرند

زمان مطالعه: 2 دقیقه

عبدالرسول دریایی در گفتگو با خبرنگار مهر با اشاره به اطلاعیه سازمان هواشناسی مبنی بر وقوع طوفان در شرق استان هرمزگان، اظهار کرد: پس از صدور این اطلاعیه از سوی سازمان هواشناسی، جلسات کارشناسی در اداره کل شیلات برای کاهش خسارت احتمالی برگزار شد.

وی با اشاره به مزارع گسترده پرورش میگو در شرق استان هرمزگان، عنوان کرد: اغلب این مزارع در نزدیکی دریا قرار دارند که برای جلوگیری از بروز خسارت لازم است که یک‌سری اقدامات پیش‌گیرانه در دستور کار قرار گیرد.

مدیرکل شیلات استان هرمزگان ضمن تاکید بر مزرعه‌داران میگو مبنی بر توجه به سیستم برقی و خطوط انتقال در طوفان حاره‌ای پیش رو، بیان داشت: به کارگرهای مزارع پرورش میگو توصیه می‌شود که از حضور در کنار کانال‌ها خودداری کنند.

دریایی با ذکر این نکته که ارتفاع آب و خروجی آب استخرها به نحوی تنظیم شود که بارندگی و باد مخاطره‌ای برای استخر ایجاد نکند، ابراز داشت: قبل از آبگیری‌ها باید به وضعیت شوری آب کانال توجه شود.

وی با تاکید بر اهمیت سلامت آبزیان، مطرح کرد: اگر شرایط نامطلوبی در کیفیت آب، سلامت میگوها و تلفات دامپزشکی گزارش شود، تیم تحقیقات شیلات به سرعت برای نمونه‌برداری و بررسی‌های لازم به منطقه اعزام می‌شود.

مدیرکل شیلات استان هرمزگان پیشنهاد کرد: در صورت رسیدن سایز میگو پرورشی به سایز بازاری، پیشنهاد می‌شود که برای صید و برداشت اقدام شود.

مدیران بنادر صیادی، فرمانده عملیات مقابله با طوفان حاره‌ای «شاهین» هستند

دریایی با اشاره اقدامات لازم برای کنترل بنادر صیادی شرق استان هرمزگان در مقابل طوفان حاره‌ای «شاهین»، خاطرنشان کرد: با اختیاراتی که به مدیران بنادر صیادی داده شده می‌توانند در هنگام وقوع طوفان تصمیمات لازم را اتخاذ کنند و به نوعی فرمانده عملیات محسوب می‌شوند.

وی با ذکر این نکته که تمام نیروها پس از اعلام وضعیت اضطراری در محل کار حضور دارند، اظهار کرد: تعداد شناورهای بنادر پر ازدحام کاهش پیدا کرده و از بنادر مجاور دارای ظرفیت استفاده می‌شود تا از برخورد شناورها به یکدیگر جلوگیری شود.

حضور ناخدا و چند ملوان در شناور صیادی الزامی است

مدیرکل شیلات استان هرمزگان با اشاره به برنامه‌ریزی‌ها در حوزه شناورهای صیادی، گفت: در مواقع ضروری حضور ناخدا، موتوریست و چند ملوان الزامی است.

دریایی ضمن تاکید بر افزایش ضربه‌گیرهای کنار شناور، اذعان کرد: جلیقه‌ها و حلقه‌های نجات شناور پیش از وقوع طوفان مورد بررسی قرار گیرند.

وی با پر اهمیت خواندن اطمینان از کارکردن سیستم‌های ارتباطی شناورها، عنوان کرد: به هشدار مسئولین در خصوص عدم تردد دریایی و خروج از شناور توجه جدی شود.

منبع

آخرین ویدئوهای دریایی:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پست بعدی

ورود سومین نفتکش حامل سوخت ایران برای لبنان به خلیج سوئز

ش مهر 10 , 1400
زمان مطالعه: 2 دقیقه به گزارش مرین‌پرس شبکه خبری العالم به نقل از رویترز گفت: تانکر ترکرز، شرکت ردیابی نفتکش‌ها، اعلام کرد یک نفتکش حامل محموله نفتی ایران برای لبنان از دریای سرخ به خلیج سوئز رسید.تانکر ترکرز در توییتی نوشت این نفتکش حامل سوخت از ایران در سیستم شناسایی خودکار (AIS) […]

همچنین بخوانید: