حذف واسطه‌ها، اقدامی برای کاهش قیمت محصولات آبزی

زمان مطالعه: 2 دقیقه

مرین‌پرس/اردبیل مدیرکل شیلات استان اردبیل کیفیت محصولات آبزی استان اردبیل را در سطح کشور مناسب ارزیابی کرد و گفت: بدنبال حذف واسطه بین تولید کننده و مصرف کننده محصولات آبزی در استان می باشیم.

محمد اله‌بخش در گفت‌وگو با مرین‌پرس با اشاره به کیفیت مطلوب آبزیان پرورش یافته در استان اردبیل افزود: تولید و پرورش ماهی قزل آلا در استخرهای بتنی و با نظارت دامپزشکی استان انجام می‌شود.

وی بیان کرد: همچنین آب و هوای استان اردبیل در کیفیت مناسب تولیدات آبزی مؤثر است و کلیه عوامل باعث شده کیفیت محصولات شیلات استان اردبیل در سطح کشور زبان زد باشد.

اله بخش از رویکرد سازمان شیلات کشور مبنی بر برنامه ریزی برای تولید و توزیع ماهیان ارزان قیمت برای مصرف دهک های پایین مردم خبر داد و اضافه کرد: همچنین بدنبال کسب مجوز برای پرورش ماهی تیلاپیا که قیمت تمام شده پایینی نسبت به ماهی قزل آلا دارد، می باشیم.

مدیرکل شیلات استان ادامه داد: ۶۰ درصد قیمت تمام شده ماهی قزل آلا سر مزارع صرف تأمین غذای ماهی قزل آلا میشود و حذف ارز ترجیهی باعث شده است قیمت مواد اولیه افزایش یابد و کارخانه های تولیدکننده غذای ماهی افزایش قیمت دهند.

اله‌بخش با اذعان بر اینکه قیمت فعلی ماهی قزل آلا بر سر مزارع پرورش ماهی ۱۲۰ هزار تومان است و با قیمت ۱۸۰ هزار تومان به دست مصرف کننده می رسد، گفت: مبلغ ۶۰ هزار تومان مابه التفاوت قیمت به جیب دلال ها و واسطه ها میرود.

وی از نبود ساماندهی محصولات شیلات و عرضه بدون واسطه در استان ابراز گلایه کرد و افزود: در تلاش هستیم با اختصاص زمینی واحد برای توزیع و فروش محصولات آبزی با ایجاد غرفه و با قیمت مشخص و کیفیت محصولات شیلات استان اقدام کنیم و در این زمینه سازمان شیلات کشور تفاهمنامه ای را با سازمان همیاری ها و دهیاری ها منعقد کرده است تا شهرداری ها موظف به ایجاد بازار فروش آبزیان شوند.

مدیرکل شیلات در بخش دیگری از صحبتهای خود در رابطه با احیای ماهی قزل آلای منحصر به فرد دریاچه نئور گفت: طبیعت این دریاچه در خطر است و گونه گیاهان خودرو و ماهی مهاجم کاراس حیات آبزیان دریاچه را نابود کرده است، اما با تخصیص منابع مالی لازم و تهیه یک طرح جامع مطالعاتی و مشارکت همه جانبه دستگاههای مرتبط میتوانیم با لایروبی دریاچه و پاک کردن از گیاهان خودرو و ماهی کاراس و استراحت دادن به دریاچه و تزریق لارو میگوی گاماروس به دریاچه شاهد احیای ماهی قزل آلای نئور باشیم.

حذف واسطه‌ها، اقدامی برای کاهش قیمت محصولات آبزی

انتهای پیام

منبع

آخرین اخبار دریایی:

آخرین ویدئوهای دریایی:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پست بعدی

درآمدزایی اندک مرز‌های گسترده آبی

ش تیر 10 , 1402
زمان مطالعه: 2 دقیقه گزارش: لیلا مرگنشمال و جنوب ایران را مرز‌های آبی فراگرفته است. کشوری که ۴۰ درصد مرزهایش آبی است و ۵۸۰۰ کیلومتر ساحل در شمال و جنوب خود دارد؛ کشوری دریایی محسوب می‌شود، اما آیا توانسته‌ایم آن‌طور که باید از این ظرفیت استفاده کنیم؟ در حال حاضر […]

همچنین بخوانید: