محدودیتی در تامین اعتبار پروژه توسعه موج شکن های بندر کنگان بوشهر وجود ندارد/ پیشرفت ۴۵ درصدی پروژه توسعه موج شکن های بندر کنگان

زمان مطالعه: 1 دقیقه



وزیر راه و شهرسازی گفت: پروژه توسعه موج شکن های بندر کنگان بوشهر، پیشرفت خوبی دارد و برای تکمیل این طرح هیچ محدودیت اعتباری وجود ندارد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی سازمان بنادر و دریانوردی، رستم قاسمی در بازدید از پروژه توسعه موج شکن های بندر کنگان، تصریح کرد: روند اجرای این طرح از یک سال گذشته تاکنون پیشرفت خوبی دارد و برای تکمیل طرح هیچ گونه محدودیت اعتباری وجود ندارد.

سیاوش ارجمندزاده؛ مدیرکل بنادر و دریانوردی بوشهر نیز، گفت: کل پروژه ۴۵ درصد پیشرفت دارد و با اتمام این طرح بندر کنگان با تغییر و تحول اساسی از یک بندر سنتی به یک بندر مدرن با قابلیت پهلوگیری کشتی‌های فلزی تبدیل خواهد شد.

وی افزود: در این طرح موج شکن جدید شرقی به طول هزار و ۳۲۵ متر، موج شکن جدید غربی به طول ۴۴۰ متر و برچیدن ۲۰۰ متراز طول موج شکن شرقی فعلی بندر اجرایی خواهد شد.

گفتنی است، عملیات اجرایی ساخت موج شکن‌های توسعه بندر کنگان با اعتبار ۱۷۰۰ میلیارد ریال سال گذشته آغاز شد و تا ۳۰ ماه ادامه خواهد داشت.

طرح توسعه اسکله کنگان ۲ بازوی اصلی و فرعی دارد که با انجام آن عمق دسترسی از ۴ متر به ۶ متر خواهد رسید و قابلیت شناور از ۵۰۰ تن به ۲۵۰۰ تن خواهد رسید. مساحت حوضچه نیز ۳۶ هکتار است.

منبع

آخرین ویدئوهای دریایی:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پست بعدی

توسعه اقتصاد دریامحور از اولویت های دولت سیزدهم است

پ مهر 15 , 1400
زمان مطالعه: 1 دقیقه مرین‌پرس وزیر راه و شهرسازی تاکید کرد: توسعه اقتصاد دریا محور یکی از اولویت های مهم دولت سیزدهم است که برای تحقق آن، برنامه‌های ویژه‌ای تدارک دیده شده است. به گزارش مرین‌پرس به نقل از سازمان بنادر و دریا نوردی، رستم قاسمی وزیر راه و شهرسازی […]

همچنین بخوانید: