ادامه ازدحام در بنادر و تأخیر در زنجیره تأمین تا سال 2022/ ضرورت تغییر مکان تخلیه و بارگیری کانتینرها

زمان مطالعه: 2 دقیقه



تقاضای بالا برای کالاهای کانتینری و اختلال در برنامه حضور کشتی ها در بنادر از دلایل اصلی ازدحام در لنگرگاه ها و بنادر در سال 2021 بوده است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی سازمان بنادر و دریانوردی به نقل از مریتایم ترید، مساله ای که همه در بخش های صنعت حمل و نقل در مورد آن توافق دارند این است که هیچ راه حل سریع و کوتاه مدتی برای اختلالات به وجود آماده در زنجیره تامین و چالش هایی که در سال 2021 تجربه شده است وجود ندارد. 

پیش بینی می شود ازدحام در بنادر به احتمال زیاد همچنان ادامه خواهد داشت که این امر قاعدتا باعث ایجاد فشار مضاعف بر زنجیره تامین و افزایش نرخ ها خواهد شد.

شرکت های بزرگ کشتیرانی طی اطلاعیه ای به مشتریان خود در بازار آسیا و اقیانوسیه گفته اند: ما به مشتریان توصیه می کنیم زنجیره های تأمین خود را از قبل برنامه ریزی کنند؛ ما انتظار داریم تقاضای شدید صادرات از آسیا به اروپا و آمریکا تا پایان سال ادامه پیدا کند. موجودی کالا در اروپا و امریکا در پایین ترین سطح خود قرار دارد و همین امر باعث تقاضای بیشتر برای واردات کالا بوده که منجر به افزایش تردد و فشار بر زنجیره تامین می شود.

افزایش درخواست کالا باعث توقف و انتظار بی سابقه کشتی ها در بنادر و لنگرگاه های بنادر جنوب کالیفرنیا شده است. ازدحام کشتی ها در بنادر جهان نیز در ماه های گذشته محسوس بوده و عواقب آن بر روی خدمات خطوط هوایی تاثیر داشته است.

پیش بینی شده است که افزایش تقاضای جهانی برای کالاهای کانتینری در سال 2021 بین شش تا هشت درصد خواهد شد. از اینرو بسیاری از لاینرهای بزرگ در تلاش برای تنظیم برنامه های خود در بنادر هستند. تغییر مکان تخلیه و بارگیری کانتینرها و افزایش سه برابری تعداد کانتینرها ناوگان ها در چند ماه گذشته از جمله اقدامات خطوط بزرگ کشتیرانی بوده است. برخی از شرکت ها نیز قصد دارند تعداد بنادر مقصد خود را در برخی مسیرها برای بهبود شرایط ازدحام، کاهش دهند.

همچنین به این مساله اشاره شده است که تداوم تقاضای شدید در سال بعد میلادی همراه با اختلال در شبکه توزیع کالا، برنامه مدون کشتی ها برای حضور در بنادر را مختل خواهد کرد. انتظار می رود در سه ماهه پایانی سال میلادی، واردات در آسیا نیز افزایش پیدا کند و میزان استفاده از شبکه حمل و نقل دریایی بالای 95 درصد باقی بماند. ازدحام در بنادر و تنگناهای زنجیره تامین به عنوان محرک اصلی بالا رفتن نرخ حمل و نقل در ماه های گذشته بوده است.

منبع

آخرین اخبار دریایی:

آخرین ویدئوهای دریایی:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پست بعدی

رونمایی از کشتی اکتشافی-قطبی | سازمان بنادر و دریانوردی

ی مهر 18 , 1400
زمان مطالعه: 2 دقیقه شرکت کشتی سازی پونانت، به طور رسمی از جدیدترین کشتی اکتشافی-قطبی خود رونمایی کرد. به گزارش پایگاه اطلاع رسانی سازمان بنادر و دریانوردی  به نقل از فلیت مون، کشتی اکتشافی-قطبی به نام لو کماندانت چارکوت (le comandant charcot)، ویژگی های متعددی دارد، که […]
رونمایی، کشتی سازی پونانت،سازمان بنادر و دریانوردی

همچنین بخوانید: