کرونا، دیجیتالی شدن صنعت دریانوردی را تسریع کرد/ ارزش صنعت دریانوردی دیجیتال به 345 میلیارد دلار می رسد

زمان مطالعه: 2 دقیقه



همه گیری کرونا طی 18 ماه گذشته باعث شده استفاده از ابزارها و راهکارهای دیجیتال در صنعت دریانوردی افزایش پیدا کند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی سازمان بنادر و دریانوردی به نقل از اینفومارین، بر اساس گزارش جدیدی که توسط شرکت ارائه دهنده خدمات دیجیتال satcom Inmarsat منتشر شده است، همه گیری کرونا باعث افزایش سرعت استفاده از فناوری دیجیتال در صنعت دریانوردی شده است.

طبق این گزارش، تأثیر کرونا بر عملیات کشتی ها با افزایش استفاده از خدمات از راه دور مانند پایلوتینگ و نقشه برداری نمایان شده است؛ به همین ترتیب، آموزش خدمه و امتحانات افسری برای اولین بار به طور آنلاین در برخی از حوزه های آموزش دریانوردی انجام می شود. در ابعاد گسترده تر، تسهیل تجارت جهانی منجر به جهشی بزرگ در استفاده از ابزارهای دیجیتال بود. همچنین افزایش تقاضای مصرف کنندگان برای استفاده از تجارت الکترونیکی و استفاده از بسترهای رزرو آنلاین برای حمل و نقل بار بر روی دیجیتالی شدن صنعت حمل و نقل دریایی تاثیر داشته است. 

همه گیری کرونا منجر به افزایش تقریباً سه برابری متوسط تبادل روزانه داده ها در هر کشتی از 3.4 به 9.8 گیگابایت بین ژانویه 2020 و مارس 2021 شده است. این گزارش که توسط شرکت مشاور خدمات دریایی تتیوس ارائه شده، تخمین زده است که تا سال 2030 ارزش صنعت دریانوردی دیجیتال 345 میلیارد دلار خواهد بود. در حالی که در پیش بینی قبلی این رقم 279 میلیارد دلار تخمین زده شده بود.

بازار دیجیتال صنعت دریانوردی به دلیل استفاده از راه حل های جدید مانند هدایت از راه دور کمک پزشکی از راه دور در حال گسترش است. ویروس کرونا به طور کلی استفاده از پزشکی از راه دور را گسترش داده است و دریانوردانی که اغلب به دلیل قرنطینه امکان حضور در خشکی را نداشتند، به طور فزآینده ای به مشاوره از راه دور با پزشکان روی آورده اند. تعداد تماس ها با مرکز پزشکی رادیویی بین المللی (CIRM) دریانوردان در نیمه اول سال 2020 دو برابر شده است.

استفانو پولی؛ معاون توسعه کسب و کار شرکت Inmarsat Maritime، اظهار داشت: راه حل های دیجیتال در حال حاضر در صنعت دریانوردی فراگیر شده و یکی از پیامدهای COVID-19 بوده است. 18 ماه گذشته برای صنعت دریانوردی بسیار چالش برانگیز بود است، اما در عین حال باعث جنبش هایی در راستای به کارگیری راهکارهای مبتنی بر اینترنت اشیا برای اتصال خدمه، ایمنی، پایداری و بهره وری کشتی ها بوده است.

منبع

آخرین اخبار دریایی:

آخرین ویدئوهای دریایی:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پست بعدی

اداره کل بنادر و دریانوردی گیلان؛ پل میراثی غازیان را ایمن سازی می کند

س آبان 4 , 1400
زمان مطالعه: 2 دقیقه در راستای تعامل شهر بندر، اداره کل بنادر و دریانوردی استان گیلان پل میراثی غازیان در بندرانزلی را ایمن سازی می کند. به گزارش پایگاه اطلاع رسانی سازمان بنادر و دریانوردی، با توجه به علاقه گردشگران و مردم انزلی برای تردد در پل […]
اداره کل بنادر و دریانوردی گیلان،پل میراثی غازیان،سازمان بنادر و دریانوردی

همچنین بخوانید: