برگزاری هفتاد و هفتمین اجلاس کمیته حفظ محیط زیست دریایی/ بررسی پیشگیری از آلودگی هوا و بهبود کارایی انرژی در کشتی ها

زمان مطالعه: 2 دقیقه



هفتاد و هفتمین اجلاس کمیته حفظ محیط زیست دریایی با هدف بررسی پیشگیری از آلودگی هوا و بهبود کارایی انرژی در کشتی ها، پیشگیری و کنترل آلودگی ناشی از زباله های پلاستیکی در دریا و مدیریت آب توازن کشتی ها برگزار می شود.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی سازمان بنادر و‌ دریانوردی، نادر پسنده؛ مدیرکل ایمنی و حفاظت دریایی سازمان بنادر و دریانوردی در خصوص اجلاس کمیته حفظ محیط زیست دریایی، گفت: کمیته یاد شده، یکی از کمیته های اصلی تخصصی سازمان بین المللی دریانوردی و متولی تدوین و تصویب قوانین و مقررات مربوط به پیشگیری، حفظ محیط زیست دریایی و مقابله با آلودگی های دریایی ناشی از فعالیت کشتی ها است و تصمیمات این کمیته تاثیر بسزایی برروی فعالیت های دریایی و صنعت کشتیرانی جهانی خواهد داشت. 

وی افزود: در هفتاد و هفتمین اجلاس کمیته حفظ محیط زیست دریایی بر روی سه محور اصلی، پیشگیری از آلودگی هوا و بهبود کارایی انرژی در کشتی ها، پیشگیری و کنترل آلودگی ناشی از زباله های پلاستیکی در دریا و مدیریت آب توازن کشتی ها بررسی و تصمیم گیری خواهد شد. 

مدیرکل ایمنی و حفاظت دریایی سازمان بنادر و دریانوردی خاطرنشان کرد: از دیگر موضوعات قابل طرح در اجلاس یاد شده کنوانسیون جلوگیری از آلودگی دریا توسط کشتی ها، سیستم های مضر ضدخزه، اصلاحات اجباری به کنوانسیون ها و تعیین مناطق ویژه دریایی است.

وی تصریح کرد: در هفتاد و هفتمین اجلاس کمیته حفظ محیط زیست دریایی نمایندگان دولت ایران با ریاست سازمان بنادر و دریانوردی (اداره کل ایمنی و حفاظت دریایی)، سازمان حفاظت محیط زیست، شرکت ملی نفتکش ایران ، شرکت کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران، موسسات رده بندی و نماینده دائم سازمان بنادر و دریانوردی در آیمو حضور خواهند یافت.

گفتنی است هفتاد و هفتمین اجلاس کمیته حفظ محیط زیست دریایی (MEPC77) از ۱ الی 5 آذرماه سالجاری به صورت مجازی و با حضور نمایندگان کشورهای عضو سازمان آیمو برگزار می شود.

منبع

آخرین اخبار دریایی:

آخرین ویدئوهای دریایی:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پست بعدی

آب‌های شمال غرب خلیج فارس مواج و توفانی است/شناور‌ها به دریا نروند

ج آبان 21 , 1400
زمان مطالعه: 2 دقیقه محمد سبزه زاری در گفتگو با مرین‌پرس افزود: بررسی نقشه‌های پیش‌یابی هواشناسی نشان می‌دهد با عبور امواج ناپایدار از خلیج فارس، آب‌های این منطقه متلاطم بوده و برای سفر‌های دریایی و فعالیت شیلاتی مناسب نیست. وی گفت: ارتفاع موج در آب‌های شمال غرب خلیج فارس بین […]

همچنین بخوانید: