قرارداد همکاری میان ایزوایکو و شرکت حفاری شمال امضا شد

زمان مطالعه: 2 دقیقه

به گزارش مرین‌پرس به نقل از روابط عمومی ایزوایکو، قرارداد بازسازی طی بازرسی‌ها، مذاکرات متعدد و مستمر فنی میان دو شرکت مذکور تنظیم و در جریان نشستی مشترک با حضور اعضای هیئت مدیره و مدیران عامل دو شرکت حفاری شمال و ایزوایکو امضا شد.

مرتضی پاکروان رئیس هیأت مدیره شرکت حفاری شمال در این نشست بر استفاده از توانمندیهای ایجاد شده در زمینه بازسازی سکوهای حفاری دریایی توسط شرکتهای توانمند داخلی از جمله مجتمع کشتی سازی و صنایع فراساحل ایران (ایزوایکو) و بهره مندی از توان و تجارب ملی و بومی که توسط متخصصان و کارشناسان در این حوزه کسب شده است، تاکید کرد.

سلمان ضربی مدیرعامل و نایب رئیس هیئت مدیره ایزوایکو نیز ضمن تشکر از حسن اعتماد شرکت حفاری شمال به پیمانکاران و کارشناسان داخلی فعال در حوزه صنعت دریایی کشور از جمله مجتمع کشتی سازی و صنایع فراساحل ایران، افزود: ایزوایکو این فرصت را برای اثبات توان و دانش مهندسان و متخصصان داخلی غنیمت شمرده و تاکید نمود این مجموعه با تمام تلاش، برای انجام پروژه با بهترین کیفیت و در چهارچوب برنامه زمان بندی شده قرارداد، اقدام خواهد کرد.

لازم به ذکر است ایزوایکو بازسازی و تعمیرات ریگهای حفاری؛ مدرس (۱۳۹۲)، مپنا۱ (۱۳۹۲ و ۱۳۹۶)، سینا۱ (۱۳۹۳)، پاسارگاد۱۰۰ (۱۳۹۵)، DCI۱ و(۱۳۹۶)، سحر۲ (۱۳۹۸) و اکومودیشن ریگ دنا۱ (۱۴۰۰ و ۱۴۰۱) را در کارنامه خود دارد، شایان ذکر است که تعمیرات هر ریگ حفاری علاوه بر ایجاد ۴۰۰ شغل بطور میانگین، از خروج میلیون ها دلار ارز نیز جلوگیری میکند.

تعمیر ریگ های حفاری به عنوان سازه هایی استراتژیک در زمینه توسعه میادین نفت و گاز کشور نیاز به دانشی تخصصی و پیشرفته دارد که در گذشته بطور کامل خارج از کشور انجام میشد، ایزوایکو در جهت حفظ منافع ملی کشور در این زمینه با ورود به بازار تعمیرات اینگونه سازه ها و بومی سازی دانش امروز به عنوان هاب تعمیرات ریگ های حفاری شناخته میشود.

گفتنی است انجام مطلوب پروژه بازسازی سکوهای پیشرفته حفاری از این دست قطعاً موفقیتی استراتژیک و راهبردی برای کشور محسوب شده که با توجه به اهمیت دکل های حفاری دریایی جهت تولید نفت و گاز از میادین مشترک، از آنها به عنوان سرمایه‌ای بزرگ و ارزشمند برای میهن اسلامی نگهداری و استفاده می‌گردد که ایزوایکو با ورود به این شاخه و بومی سازی این دانش، از تعمیرات فراتر رفته و به حوزه ساخت اینگونه سکوها نیز ورود کرده و به زودی شاهد ساخت اولین سکوی حفاری ساخت داخل به دست مهندسان توانمند ایزوایکو خواهیم بود تا کشور به طور کامل در این زمینه خودکفا و بی نیاز از خارج مرزها شود.

منبع

آخرین اخبار دریایی:

آخرین ویدئوهای دریایی:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پست بعدی

اهمیت مدیریت دارایی فیزیکی در صنایع دریایی و بندری

ی دی 18 , 1401
زمان مطالعه: 2 دقیقه مرین‌پرس سید امیر میردوستی: با تشدید تغییرات در جهان و نیاز به افزایش بهره وری در تمامی منابع سازمانی، مدیریت دارایی های فیزیکی به یکی از فعالیت ها و استراتژی های اصلی سازمان های صنعتی و خدمات زیربنایی تبدیل شده است. به گزارش مرین‌پرس به نقل […]

همچنین بخوانید: