تجربه 5 دهه ای ایزوایکو در صنعت دریایی

زمان مطالعه: 3 دقیقه

تجربه 5 دهه ای ایزوایکو در صنعت دریایی

بازدید ریاست دبیرخانه شورای عالی صنایع دریایی کشور و مدیرعامل شرکت ملی نفتکش ایران از مجتمع کشتی سازی و صنایع فراساحل ایران.

 

به گزارش پایگاه خبری گفتمان دریا، محمد مهدی سالاری روز سه‌شنبه در جریان بازدید از مجتمع کشتی سازی و صنایع فراساحل ایران و نشست مشترک با مدیرعامل، معاونان و مدیران این مجتمع افزود: لازمه‌ اینکه بتوانیم در دریاها حرفی برای گفتن داشته باشیم، حضور در دریاها است و لازمه‌ حضور در دریا، نیز دارا بودن توان صنعت دریایی قوی است.

وی بیان کرد: این زیرساخت و این زمینه در ایزوایکو فراهم است و این مجتمع تجربه متراکم پنج دهه فعالیت صنایع دریایی را دارد و ما با اتکا به این تجربه و زیرساختی که در این مجموعه فراهم شده است، باید برنامه‌ریزی کنیم که اتفاقات بزرگی را در زمینه شناورسازی و همچنین فراساحل در دریاها را رقم بزنیم.

ریاست دبیرخانه شورای عالی صنایع دریایی کشور با اشاره به بهره‌گیری ایزوایکو از قوانین و امکانات منطقه ویژه اقتصادی اظهارکرد: ایزوایکو، یک منطقه ویژه اقتصادی هست که ظرفیت بسیار بالایی برای ایجاد و رشد صدها کسب و کار صنعت دریایی کوچک و بزرگ را دارا بوده و می‌تواند یک خوشه صنعتی دریایی را در خود شکل دهد؛ امیدواریم بتوانیم این مجموعه را به بزرگترین پارک صنایع و علوم و فن آوری امور دریایی تبدیل کنیم و از همین نقطه، تمدن جدید دریایی ایران را رقم بزنیم.

مدیرعامل شرکت ملی نفتکش ایران نیز در این بازدید گفت: در راستای تحقق سیاست‌های دریامحور امکانات بسیار گسترده‌ای در ایزوایکو وجود دارد که باید بهتر مورد استفاده قرار گیرند و مستلزم این موضوع این است که یک کسب و کار همه‌جانبه برای این کار طراحی شود و با توجه به مدل کسب و کار بازارکار، تامین مالی، سودآوری مجموعه، ابعاد فنی و حتی همکاری با شرکت‌هایی همچون شرکت ملی نفتکش ایران و کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران در این کسب و کار دیده شود.

علیرضا علی احمدی ادامه داد: همان‌طور که ایزوایکو روند روبه رشدی را سپری می‌کند، باید تلاش بیشتری شود تا نام و نشان آن به گونه‌ای باشد که شرکت‌های مرتبط با صنعت دریایی تمام سفارش‌های خود را اعم از ساخت و تعمیرات به این مجتمع و به داخل بسپارند؛ در همین راستا و درجهت بهره‌برداری هرچه بیشتر از آنچه که درحال حاضر وجود دارد، یک خط اعتباری ویژه برای این مجموعه لازم است و دولت جمهوری اسلامی ایران و صندوق توسعه ملی بانک مرکزی بتوانند در این خصوص به صنعت دریایی کشور یاری موثر و مفید برسانند.

ایزوایکو از طریق خلیج فارس به آب‌های بین المللی و از طریق بندرعباس با استفاده از راه‌های زمینی، ریلی و راه های هوایی به اقصی نقاط دنیا دسترسی دارد.

حوزه فعالیتی ایزوایکو به دلیل نزدیکی با بنادر شهید رجایی و شهید باهنر که بیشترین واردات و صادرات کشور از این بنادر انجام می شود همانند یک گلوگاه راهبردی تلقی می شود و باتوجه به تردد هزاران شناور به صورت سالیانه در خلیج‌فارس می‌تواند علاوه بر کمک به ساخت انواع شناورها، کمک شایان توجهی در جهت تعمیرات شناورهای مختلف انجام دهد.

ایزوایکو طی این سال‌ها با طراحی و ساخت سکوهای نفت و گاز نقش خود را در کشور به اثبات رسانده؛ تا جایی که امروز به‌عنوان بزرگ‌ترین زیرساخت صنایع دریایی در کشور شناخته می‌شود و هم‌اکنون با دارا بودن سیستم‌های مختلف از آب‌گیری و به‌آب‌اندازی، توانایی ساخت و تعمیرات هر نوع شناوری در دنیا را دارد.

امروز پشتیبانی ایزوایکو از شرکت ملی نفتکش ایران نقشی اساسی در تداوم جریان صادرات نفت و فراورده‌های نفتی و به تبعه آن دراقتصاد کشور داشته است.

انتهای پیام/

بازنشر مرین‌پرس به نقل از گفتمان دریا

آخرین اخبار دریایی:

آخرین ویدئوهای دریایی:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پست بعدی

عدم فعالیت ۶۰ کارخانه کنسروسازی تون ماهی به دلیل مشکلات اقتصادی

چ دی 27 , 1402
زمان مطالعه: 3 دقیقهدبیر کل اتحادیه تولید و تجارت آبزیان گفت: به منظور فرهنگ سازی در مصرف آبزیان در کشور و افزایش مصرف سرانه باید از اهرم واردات استفاده شود تا تولیدکننده داخلی بتواند با محصولات وارداتی رقابت کنند البته واردات باید بدون استفاده از ارز نیمایی صورت گیرد تا […]
قوطی کنسرو ماهی تن بریس

همچنین بخوانید: