بزرگترین بنادر انگلیس را بشناسید

زمان مطالعه: 3 دقیقه



بنادر در انگلستان، به عنوان یک کشور جزیره ای، نقش مهمی در حمل و نقل و تجارت کالا دارد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی سازمان بنادر و دریانوردی به نقل از کانتینر مگ، 95 درصد از جابجایی بار و حمل و نقل بریتانیا از طریق دریا انجام می شود. در سال 2019، مجموع حمل و نقل بار از طریق کشتی‌ها در این کشور معادل 475.34 میلیون تن بوده است. تقریباً 65درصد ترافیک ورودی بنادر بریتانیا را محموله فله، کانتینرها و محموله های مایع تشکیل می دهد. در مجموع 45 درصد از کل تجارت دریایی بریتانیا با کشورهای همسایه خود در سراسر اروپا انجام می شود. در ادامه این مطلب با بزرگترین بنادر انگلیس آشنا می شویم.

 

1. بندر ایمینگهام

از نظر تناژ، ایمینگهام بزرگترین بندر باری دریایی در بریتانیا است. این مجموعه بندری تحت اختیار Associated British Ports بوده و ساخت آن به اوایل قرن19 برمی گردد. بندر ایمینگهام به تنهایی منطقه ای بیش از 55.2 هکتار را تحت پوشش خود دارد. بندر ایمینگهام تنها بندر در بریتانیا است که از میزان 50 میلیون تن جابجایی کالا در سال عبور کرده است. محموله فله مایع تقریباً 70 درصد از کل تجارت ایمینگهام را تشکیل می دهد. ایمینگهام در کنار بندر لندن به عنوان دو بندر بزرگ حمل و نقل نفتی در بریتانیا شناخته می شود. ایمینگهام مستقیماً با بنادر اصلی اتحاديه اروپا، آسیا، آفریقا و آمریکا ارتباط دارد.

11 2

2. بندر فلیکستو

فلیکستو در بین 10 بندر پرتردد اروپایی در جایگاه نهم قرار دارد. این بندر بیشترین میزان تخلیه و بارگیری  کانتینر (48درصد) را در بین تمام بنادر بریتانیا دارد. مساحت این بندر 33.83 کیلومتر مربع است و در مجموع 10 اسکله برای عملیات کانتینری دارد.  میانگین عملیات کانتینری در فلیکستو 3.8 میلیون TEU در پنج سال گذشته بوده است. آمار مربوط به سال 2020 حاکی از تخلیه و بارگیری 25.8 میلیون تن محموله است. این ارقام  نشان می دهد که بندر Felixstowe محور اصلی تجارت کالاهای مصرفی در انگلستان است.

11 3

3. بندر تس

بندر Tees در مساحتی به وسعت 490 هکتار بخش بزرگی از ترافیک آبهای داخلی بریتانیا را اداره می کند. این تأسیسات در کرانه رودخانه تس، سومین بندر بزرگ در میان بنادر بریتانیا است. Tees با ورود 6000 کشتی در سال در لیست شلوغ ترین بنادر بریتانیا قرار دارد. بندر تس سرمایه گذاری 1 میلیارد پوندی را در دهه گذشته جذب کرده است و تعداد کانتینرهای تخلیه و بارگیری شده سالانه در این بندر به طور متوسط 50000 TEU است که Tees را به یکی از سودآورترین بنادر بریتانیا تبدیل می کند. عمق پای اسکله 17.5 متری به کشتی های بزرگ اجازه می دهد تا به طور همزمان در بندر پهلو بگیرند. علاوه بر این، هشت گنتری کرین و دو اسکله کانتینری برای جابجایی بیش از یک میلیون تن فولاد در این بندر درنظر گرفته شده است.

11 4

4. بندر لندن

بندر لندن در قرن یکم به عنوان مهمترین بندر تجاری بریتانیا تاسیس شد و تجارت مدرن کشتیرانی در این بندر در اواسط دهه 1800 رونق گرفت. لندن به عنوان دومین تأسیسات بندری بزرگ در بریتانیا پس از ایمینگهام از نظر تناژ قرار دارد. موقعیت جغرافیایی بندر در کرانه رود تیمز باعث می شود تا ترافیک دریایی بالایی از طریق دریای شمال به سمت این بندر در جریان باشد. در مجموع 30 اسکله برای کشتی های دریایی در هر اندازه در این بندر وجود دارد و میانگین عمق پای اسکله برای تردد شناورها 17.5 متر است. این تأسیسات بندری بیش از 45000 نیروی مستقیم و غیر مستقیم دارد که در بخش نظارت، عملیات تخلیه و بارگیری و جابجایی کالا و انبارداری فعالیت می کنند.

11 5

منبع

آخرین اخبار دریایی:

آخرین ویدئوهای دریایی:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پست بعدی

درخواست ۴ سازمان بین‌المللی برای جلوگیری از بستن مرز‌های دریایی

ش آذر 13 , 1400
زمان مطالعه: 3 دقیقه به گزارش مرین‌پرس؛ این انجمن‌ها و اتحادیه‌ها در پی شیوع سویه جدید ویروس کرونا به نام Omicro اعلام کردند در صورت بستن مرز‌های دریایی زنجیرۀ تامین و لجستیک کالا در خطر فروپاشی قرار خواهد گرفت. این سازمان‌ها از دولت‌ها خواسته‌اند از اتفاقات دو سال گذشته پیرامون […]

همچنین بخوانید: