احداث اولین بندر دریایی در جمهوری کنگو

زمان مطالعه: 2 دقیقه



شرکت DP World با سرمایه گذاری یک میلیارد دلاری، اولین بندر دریایی کشور کنگو در آفریقا را احداث می کند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی سازمان بنادر و دریانوردی به نقل از مرین استار، جمهوری کنگو پس از امضای توافقنامه نهایی با DP World برای توسعه بندر بانانا در اقیانوس اطلس، به زودی قادر خواهد بود به طور مستقل صادرات و واردات دریایی خود را انجام دهد.

شرکت DP World به عنوان یکی از بزرگترین شرکت های خدمات لجستیکی در دنیا  که مقر آن در دبی است، اعلام کرد که قرارداد همکاری با دولت کنگو برای توسعه اولین بندر دریایی آبهای عمیق این کشور را امضا کرده است؛ این قرار داد مسیر را برای آغاز احداث بندر بانانا در سال آینده هموار می کند.

این تاسیسات در شهر Banana در خط ساحلی کوتاه 23 مایلی این کشور واقع خواهد شد. این پروژه یک میلیارد دلاری، سرمایه گذاری قابل توجه برای کنگو به حساب خواهد آمد.  کنگو در حال حاضر برای صادرات مواد معدنی و واردات کالا تا حد زیادی به بنادر دریایی در تانزانیا و کنیا وابسته است.

این بندر ظرفیت جابجایی کانتینری در حدود 450000 TEU در سال خواهد داشت و 75 هکتار یارد برای انبارسازی کانتینرها در این بندر درنظر گرفته شده است.

سلطان احمد بن سلیم، مدیرعامل DP World در این خصوص گفت: این توافق نمایانگر چشم‌اندازی است برای ارائه زیرساخت‌های لجستیکی و بندری مدرن در کلاس جهانی برای حمایت از فرصت‌های عظیم تجارت در این کشور است. این بندر قابلیت صادرات کنگو را افزایش می دهد و امکان دسترسی مقرون به صرفه به بازارهای بین المللی را فراهم می کند.

انتظار می رود احداث بندر بانانا و افزایش تردد کشتی های بزرگ از آسیا و اروپا،  صرفه جویی قابل توجهی در هزینه و زمان برای تجارت جمهوری کنگو به همراه داشته باشد. جمهوری کنگو با اتصال به کریدور مرکزی از طریق بندر دارالسلام در تانزانیا و کریدور شمالی از طریق بندر مومباسا، منابع بزرگ خود از جمله مس، کبالت، قلع، تنگستن و تانتالیوم را برای تولیدکنندگان ارسال می کند.

منبع

آخرین اخبار دریایی:

آخرین ویدئوهای دریایی:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پست بعدی

منطقه نوآوری صنایع دریایی در نیروی دریایی بوشهر افتتاح می‌شود

س آذر 30 , 1400
زمان مطالعه: 2 دقیقه به گزارش خبرنگار مهر، سورنا ستاری صبح سه‌شنبه در فرودگاه بوشهر در جمع خبرنگاران اظهار داشت: استان بوشهر دارای ظرفیت‌های بسیار خوبی در حوزه دانش و فناوری است که باید از این ظرفیت‌ها به خوبی استفاده شود. وی با اشاره به رونمایی از چند طرح مهم […]

همچنین بخوانید: