۲ ناو موشک‌انداز ‌به ناوگان نیروی دریایی ارتش ملحق شد

زمان مطالعه: 1 دقیقه

به گزارش خبرنگار مهر، فرمانده نیروی دریایی ارتش صبح سه‌شنبه در این مراسم اظهار داشت: امروز شاهد رونمایی و افتتاح طرح‌های بسیار مهمی هستیم که دستاوردهای بسیار خوبی برای کشور دارد.

امیر دریادار شهرام ایرانی خاطرنشان کرد: ایران به عنوان یکی از تولیدکننده مهم و بزرگ تجهیزات دریایی در جهان محسوب می‌شود و شاهد موفقیت‌های بسیار خوبی در این زمینه هستیم.

وی با تقدیر از جوانان برای طراحی و تولید تجهیزات، تصریح کرد: این جوانان باعث موفقیت و سرافرازی کشور در عرصه دفاعی شده‌اند.

در این مراسم دو ناو موشک‌انداز بهینه‌سازی شده «گرز» و «خنجر» نیز به ناوگان نیروی دریایی ارتش ملحق شد.

ناو موشک‌انداز گرز در شش سال و ناو موشک‌انداز خنجر در چهار سال بهینه سازی شده است.

این دو شناور هر کدام دارای ۵۰ متر طول، هشت متر عرض و ۳۰۰ تن وزن بوده که به موشک‌های راداری پیشرفته، توپ‌های ضدسطحی و ضدهوایی، رادارهای به روز، موشک‌های سطح و به سطح دریایی و سامانه‌های اختلال و فریب‌های راداری در دریا مجهز شده‌اند که به مأموریت در آب‌های دوردست، اقیانوس‌ها و آب‌راه‌های بین‌المللی اعزام خواهند شد.

همچنین بزرگترین کارخانه نوآوری صنایع دریایی ارتش کشور، اولین شهر نوآوری صنایع دریایی و بزرگترین برج فناوری صنایع دریایی در بوشهر افتتاح شد.

منبع

آخرین اخبار دریایی:

آخرین ویدئوهای دریایی:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پست بعدی

رضایت جامعۀ دریایی از آموزش آنلاین در دوران کرونا

س آذر 30 , 1400
زمان مطالعه: 1 دقیقه به گزارش مرین‌پرس؛ بر‌اساس یافته‌های تحقیقاتی شرکت Marine Learning Systems سیستم آموزش آنلاین باعث شده تا در بودجه‌های آموزشی صرفه‌جویی مناسبی به عمل آمده و آموزش کاربران با اُفت تحصیلی مواجه نشود. در ادامۀ این گزارش آمده است در ۲۰ ماه گذشته چالش‌های بی‌سابقه‌ای در آموزش […]

همچنین بخوانید: