روند صادرات مواد معدنی در بندر بوشهر بهبود می یابد

زمان مطالعه: 1 دقیقه

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی سازمان بنادر و دریانوردی، محمد شکیبی نسب در نشست بررسی مشکلات و چالش های صادرات موادمعدنی در بندر بوشهر، تاکید کرد: افزایش صادرات غیرنفتی، به ویژه موادمعدنی، یکی از اولویت های بندر بوشهر قلمداد می شود و توسعه زیرساخت های مجتمع بندری نگین در همین راستا در دست اجرا است.

مدیرکل بنادر و دریانوردی بوشهر، در این نشست که رئیس اتاق بازرگانی بندر بوشهر و جمع کثیری از صادر کنندگان حضور داشتند، افزود: با هدف شتاب بخشی به روند صادرات موادمعدنی از مجتمع بندری نگین، قوانین و مقرراتی وضع شده که شرکت های فعال در این حوزه ملزم به رعایت آن هستند.

مدیرکل بنادر و دریانوردی استان بوشهر تصریح کرد: با هدف بهبود روند صادرات اکنون پروژه پایانه اختصاصی صادرات و ترانزیت در مجتمع بندری نگین با بیش از 68 درصد پیشرفت در حال احداث است.

شکیبی نسب افزود: با پیشرفت مناسبی که پروژه پایانه اختصاصی مذکور دارد انتظار است در نیمه دوم سال جاری به بهره برداری نهایی برسد.

وی عنوان کرد: در شرایط کنونی با احداث 2 پست اسکله رمپ موقت سالانه یک میلیون و 600 هزار تن موادمعدنی از مجتمع بندری نگین به مقصد کشورهای کویت، امارات، قطر، هند و شماری از کشورهای آفریقایی صادر می شود.

شکیبی نسب گفت: کلینکر، سیمان و سنگ گچ عمده موادمعدنی صادر شده از مجتمع بندری نگین هستند.

بازنشر مرین‌پرس به نقل از سازمان بنادر و دریانوردی

آخرین اخبار دریایی:

آخرین ویدئوهای دریایی:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پست بعدی

این نیروهای داوطلب مردمی مکمل نیروهای ناجی سازمان بنادر هستند

چ اردیبهشت 19 , 1403
زمان مطالعه: 1 دقیقه تین نیوز آیین تجلیل از همیاران ناجی کمیته سفرهای دریایی نوروز ۱۴۰۳ بنادر غرب استان هرمزگان برگزار شد. به گزارش تین نیوز به نقل از روابط عمومی اداره کل بنادر و دریانوردی هرمزگان، با هدف ارج نهادن به تلاش های تلاشگران عرصه دریا در مراسمی از […]

همچنین بخوانید: