برقراری مجدد ارتباط اسکله‌های خلیج گرگان با دریای خزر

زمان مطالعه: 2 دقیقه

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی سازمان بنادر و دریانوردی، نورالله عباسی با حضور در خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا) با معاون جهاد دانشگاهی گلستان، سردبیر و خبرنگاران این رسانه در استان دیدار و اظهار کرد: خبرنگاران تولیدگرانی هستند که «اخبار» را از مواد اولیه و خام تا مرحله تولید و توزیع، اما درست و صحیح به مقصد می‌رسانند که خوشبختانه در استان گلستان از این ظرفیت به خوبی بهره‌مند هستیم.

وی با بیان اینکه نقش رسانه در پروژه احیا و علاج‌بخشی خلیج گرگان که یک پروژه ملی بوده و مسئولیت آن به سازمان بنادر و دریانوردی واگذار شده، خیلی نمایان است، ادامه داد: در همین راستا کانالی به طول ۹ کیلومتر، عرض ۴۵۰ متر تا ۸۰ متر از کف و عمق ۱.۵ متر ایجاد شده است.

مدیر بنادر و دریانوردی استان گلستان عملیات احیای بندر تاریخی «ترکمن» را از دیگر اقدامات طرح احیای خلیج گرگان عنوان کرد و افزود: برای احیای مجدد اسکله‌های این بندر ۱۲۶ هزار مترمکعب لایروبی انجام شده که هم اکنون آماده بهره‌برداری است.

وی از لایروبی مسیر تردد شناورها بین بندرترکمن تا جزیره آشوراده خبر داد و خاطرنشان کرد: پیش‌بینی شده تا پایان شهریور کار اصلی لایروبی به اتمام برسد و پس از تحقق این مهم، حدود ۲۰ سانتی‌متر به عمق خلیج گرگان اضافه می‌شود.

عباسی هدف اصلی ایجاد کانال و عملیات لایروبی را تبادل آب دریای خزر با خلیج گرگان دانست و اضافه کرد: این اتفاق از خشک شدن آب خلیج به شدت جلوگیری کرده و فعالیت دریا محور و تردد شناورهای سبک، نظامی، انتطامی، تفریحی، صیادی، شیلات و دیگر شناورها از سواحل استان گلستان به دریای خزر آسان و از سرگرفته می‌شود.

وی در خصوص پمپاژ آب دریای خزر به خلیج گرگان با هدف بالا نگه داشتن حجم آب خلیج گرگان، توضیح داد: این طرح از مصوبات دوره اول سفر رئیس جمهور به استان گلستان، در قالب برنامه جامع پنج ساله خلیج گرگان بوده و طرح مطالعات آن توسط محیط زیست در حال انجام است.

منبع

آخرین ویدئوهای دریایی:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پست بعدی

ایجاد ۲۵۰ فرصت شغلی جدید با احداث کارخانه تجهیزات کیت آزمایشگاهی در بندر نوشهر

د مرداد 23 , 1402
زمان مطالعه: 2 دقیقه به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی سازمان بنادرودریانوردی، سعید کیا کجوری روز یکشنبه در آیین تجلیل از خبرنگاران فعال در شهرستان نوشهر که با حضور جمعی از مسئولان استانی و شهرستانی غرب مازندران در سالن اجتماعات اداره کل بنادر و دریانوردی مازندران برگزار شد، با تبریک روز خبرنگار، […]
ایجاد ۲۵۰ فرصت شغلی جدید با احداث کارخانه تجهیزات کیت آزمایشگاهی در بندر نوشهر

همچنین بخوانید: