چین از اولین جرثقیل شناور ۱۴۰ متری در جهان رونمایی کرد

زمان مطالعه: 1 دقیقه

به گزارش روز شنبه مرین‌پرس از شبکه خبری «سی جی تی ان» چین، جرثقیل شناور مذکور با نام «ییهانگ ژینژوآنگ» مجهز به بلندترین ستون لنگرگاه با ارتفاع ۱۴۲ متری با بزرگترین ظرفیت بالابری به اندازه ۷۰۰ تُن و طولانی ترین لنگر به اندازه ۱۱۸ متر تا زیر دریاست. در کنار تمامی این مزیت ها ظرفیت مقاومت در برابر موج ها و بادهای قوی را هم دارد.

از این جرثقیل شناور برای ساختن پایه لنگرگاه در مقیاس بزرگ برای بنادر، کنار پل ها و مزارع بادی کنار ساحل استفاده خواهد شد.

برپایه این گزارش از این جرثقیل شناور همچنین در چندین نوآوری تکنولوژیکی شامل سیستم برقی برای راه اندازی فوری، موتور الکتریکی برای حرکات قابل انعطاف و سیستم توسعه خودمحور مدیریت دیجیتال نیز استفاده خواهد شد.

این جرثقیل شناور را شرکت مهندسی «بندر شماره ۱» با هدایت و تحت نظر گروه چینی «انجمن ساخت و ساز» طراحی کرده و توسط شرکت صنایع سنگین «شانگهای ژنهوآ» ساخته شده است.

منبع

آخرین اخبار دریایی:

آخرین ویدئوهای دریایی:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پست بعدی

سهم ۲ درصدی اقتصاد ساحلی ایران از تولید ناخالص داخلی/ جمعیت کم سواحل مکران نشانه کم توجهی به مقوله دریاست

ش دی 18 , 1400
زمان مطالعه: 1 دقیقه به گزارش مرین‌پرس؛ حسن بیک محمدلو رئیس کمیته حمل و نقل و توسعه دریامحور مجمع تشخیص مصلحت نظام در مراسم رونمایی از کتاب “بر مدار دریا” با اشاره به ترجمه کتاب مدیریت شرکت‌های کشتیرانی (بر مدار دریا) اظهار کرد: لازم است درباره این کتاب و مسائل […]

همچنین بخوانید: