متن پیشنهادی ایران به عنوان شعار سال 2022 روز جهانی هیدروگرافی برگزیده شد/ هیدروگرافی؛ همراه سازمان ملل متحد در دهه اقیانوس ها

زمان مطالعه: 1 دقیقه



سازمان بین المللی هیدروگرافی (IHO) متن پیشنهادی جمهوری اسلامی ایران را به عنوان شعار سال 2022 روز جهانی هیدروگرافی انتخاب و به کشورهای عضو این سازمان ابلاغ کرد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی سازمان بنادر و دریانوردی،  شعار پیشنهادی جمهوری اسلامی ایران با عنوان «هیدروگرافی؛ همراه سازمان ملل متحد در دهه اقیانوس ها» از سوی سازمان بین المللی هیدروگرافی پذیرفته و طی بخشنامه ای به کشورهای عضو، جهت تعامل هرچه بیشتر در این راستا در سال 2022 اعلام شد. 

بر اساس این گزارش، نظرسنجی سازمان جهانی هیدروگرافی از کشورهای عضو، نسبت به تعیین و اعلام شعار سال روز جهانی هیدروگرافی هرساله صورت می گیرد.

 بر همین اساس، پس از ارائه متن اولیه دبیرکل درخصوص شعار سال 2022 در دومین مجمع عمومی سازمان بین المللی هیدروگرافی در سال 2021 ، از کشورهای عضو درخواست شد نسبت به ارائه پیشنهادات احتمالی اقدام کنند. 

بر اساس این گزارش، با توجه به پیشنهادهای شفاهی و مکتوب ارسالی از سوی کشورها، نهایتاً متن پیشنهادی جمهوری اسلامی ایران با عنوان«Hydrography-Contributing to the United Nations Ocean decade ؛ هیدروگرافی، همراه سازمان ملل متحد در دهه اقیانوس ها»  برای شعار سال 2022 روز جهانی هیدروگرافی پذیرفته شد.

این موضوع از سوی سازمان بین‌المللی هیدروگرافی طی بخشنامه شماره CL/2022 مورخ 5 ژانویه 2022 برای تمامی کشورهای عضو این سازمان نیز ارسال شد.

منبع

آخرین اخبار دریایی:

آخرین ویدئوهای دریایی:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پست بعدی

ترانزیت کود شیمیایی از کشورهای حوزه CIS به ترکیه از بندرامیرآباد

س دی 21 , 1400
زمان مطالعه: 1 دقیقه مدیرکل بنادر و دریانوردی امیرآباد گفت: نخستین محموله کود شیمیایی از یکی از کشورهای حوزه CIS به بندر امیرآباد جهت ترانزیت به کشور ترکیه وارد شد. به گزارش پایگاه اطلاع رسانی سازمان بنادر و دریانوردی، محمدعلی اصل سعیدی پور با بیان اینکه ظرفیت […]
محمدعلی اصل سعیدی پور،مدیرکل بنادر و دریانوردی امیرآباد،ترانزیت کود شیمیایی

همچنین بخوانید: