مهم‌ترین اقدامات سازمان بنادر در مقابله با کووید19/ اجرای دستورالعمل مراقبت از مسافران مشکوک در مبادی رسمی دریایی

زمان مطالعه: 3 دقیقه



مدیر ایمنی، بهداشت و محیط زیست سازمان بنادر و دریانوردی ، مهمترین اقدامات این سازمان در راستای مقابله با ویروس کووید19 را تشریح کرد.

چنگیز جواد پور در گفت و گو با پایگاه اطلاع رسانی سازمان بنادر و دریانوردی، در رابطه با اهم اقدامات سازمان بنادر و دریانوردی در پیشگیری، کنترل و مقابله با ویروس کووید19، با اشاره به اینکه اقدامات متفاوتی در این راستا از سوی سازمان بنادر و دریانوردی صورت گرفته که بازنگری فرایندهای عملیات بندری و عملیات دریایی سازمان متناسب با شرایط بهداشتی موجود دو مورد از آن ها است.

 

وی ادامه داد: اصلاح تمامی رویه های اداری و پشتیبانی در سطح کارکنان سازمان و کارکنان شرکت های فعال در بنادر، بازنگری در فرایندهای مسافرگیری در پایانه های مسافری متناسب با شرایط بهداشتی موجود و تدوین دستورالعمل و راهنمای تخصصی در حوزه دریایی و بندری از دیگر اقدامات صورت گرفته است.

 

مدیر ایمنی، بهداشت و محیط زیست سازمان بنادر و دریانوردی با بیان اینکه تدوین طرح اقتضایی مقابله با بیماری های همه گیر در بنادر کشور و همکاری با وزارتخانه متبوع از ابتدای شروع طرح واکسیناسیون مشاغل حساس با اولویت بر اساس سند ملی واکسیناسیون دو مورد دیگر در مقابله با ویروس کرونا است، اظهار داشت: عضویت در کمیته واکسیناسیون کارکنان حوزه حمل و نقل در وزارت راه و شهرسازی و تدوین «دستورالعمل اجرایی طرح واکسیناسیون بیماری کرونا در حمل و نقل دریایی» و اخذ تائیدیه از وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و وزارت راه و شهرسازی و ابلاغ به تمامی بنادر دیگر اقداماتی به شمار می رود که در راستای مقابله با کووید19 مدنظر قرار گرفته است. 

 

جوادپور همچنین به تهیه بانک اطلاعاتی از مشاغل (سازمانی و بخش خصوصی) با توجه به حساسیت و ریسک ابتلا به بیماری به منظور تعیین اولویت های مشاغل سازمان جهت دریافت واکسن با همکاری تمامی معاونت های ستاد و بنادر اشاره کرد و گفت: تهیه بانک اطلاعاتی کارکنان حمل و نقل دریایی و هماهنگی با معاونت بهداشت وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و بارگذاری اسامی کارکنان حمل و نقل دریایی در سامانه واکسیناسیون کشور در قالب مشاغل حساس بدون محدودیت سنی و محل اقامت از دیگر اقدامات صورت گرفته است.

 

وی افزود: همکاری با معاونت بهداشت وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و دانشگاه های علوم پزشکی استان های ساحلی جهت تسریع در روند واکسیناسیون، ایجاد پایگاه های واکسیناسیون در بنادر نوشهر، امیرآباد، انزلی، چابهار،خرمشهر، بوشهر، لنگه و شهید باهنر جهت رفاه حال همکاران و هماهنگی با مراکز واکسیناسیون عمومی در سایر بنادر و نیز اجرای بخشنامه معاون رئیس جمهوری و سازمان اداری و استخدامی کشور در خصوص واکسیناسیون کارکنان (ممانعت از ورود کارکنانی که حداقل یک دوز واکسن را دریافت نکرده اند به محل کار از اول آبان ماه 1400) دیگر اقداماتی است که مدنظر قرار گرفته است.

 

مدیر ایمنی، بهداشت و محیط زیست سازمان بنادر و دریانوردی با اشاره به اجرای بخشنامه سازمان اداری و استخدامی در خصوص نحوه حضور کارکنان در ادارات بر اساس وضعیت رنگ بندی شهرها، بیان کرد: اجرای دستورالعمل مراقبت مسافران مشکوک در مبادی رسمی هوایی و دریایی از جمله ایجاد فضای قرنطینه در بنادر و ارسال اقدامات انجام شده در خصوص نحوه برخورد با خدمه مبتلا در بنادر به معاونت بهداشت وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی دیگر اقدام انجام شده است.

 

جوادپور به ابلاغ و اجرای مصوبات ستاد ملی مدیریت بیماری کرونا به بنادر و ستاد اشاره کرد و گفت: ایجاد زیر ساخت های لازم در راستای بهره برداری از سکوی هوشمند مدیریت بیماری های همه گیر( سامانه امید) در بخش حمل و نقل نیز دیگر موردی است که در راستای مقابله با ویروس کرونا از سوی سازمان بنادر و دریانوردی انجام شده است.

منبع

آخرین اخبار دریایی:

آخرین ویدئوهای دریایی:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پست بعدی

سرعت ترخیص کالا در بندر لنگه با ۲۴ ساعته شدن فعالیت گمرک

ش دی 25 , 1400
زمان مطالعه: 3 دقیقه به گزارش مرین‌پرس، شهرستان بندرلنگه و یکی از بنادر مهم در جنوب ایران است. اتصال این بندر از سه جهت به شبکه جاده‌ای کشور، موقعیت مناسب قرارگیری بندر به لحاظ جغرافیایی، نزدیکی به تنگه هرمز و آب‌های بین‌المللی، باعث شده تا این شهر به‌عنوان بندری تجاری […]

همچنین بخوانید: