حمایت قاطع انجمن صنفی دریانوردان از جذب نیروی متخصص توسط سازمان بنادر/ مجلس از این اقدام مثبت سازمان بنادر پشتیبانی کند

زمان مطالعه: 2 دقیقه



رییس هیات مدیره انجمن صنفی دریانوردان با تاکید بر حمایت صددرصدی این انجمن از رویکرد سازمان بنادر در جذب نیروی انسانی متخصص در حوزه دریایی و بندری،‌ گفت: ضرورت دارد این اتفاق مثبت از سوی مجلس شورای اسلامی حمایت شود.

کاپیتان آرمان جهان بیگلری در گفت‌وگو با پایگاه اطلاع رسانی سازمان بنادر و دریانوردی، در رابطه با ضرورت بکارگیری نیروی انسانی متخصص در حوزه دریایی و بندری و لزوم موافقت مجلس با درخواست سازمان بنادر نسبت به جذب و بورسیه کردن دانشجو در دانشگاه‌های داخلی کشور در رشته های علوم و فنون دریایی و بندری از منابع داخلی خود، اظهار داشت: سرمایه گذاری روی نیروی انسانی مقوله بسیار مهمی است و رویه‌ای که از سوی سازمان بنادر و دریانوردی به منظور تربیت و جذب نیروی تخصصی دریایی و بندری در داخل کشور مدنظر قرار گرفته بسیار ارزشمند است.

ضرورت جذب و بورسیه کردن دانشجو در دانشگاه‌های معتبر داخلی

رییس هیات مدیره انجمن صنفی دریانوردان ادامه داد: باید با مراکز آموزشی استاندارد و معتبر داخلی مذاکرات مربوطه در راستای جذب دانشجو صورت گیرد و با توجه به نیازسنجی صورت گرفته و فراهم کردن امکانات لازم در این راستا سرمایه‌گذاری مناسب صورت گیرد که خوشبختانه سازمان بنادر و دریانوردی در این زمینه پیشگام شده است و انجمن صنفی دریانوردان از رویکرد این سازمان صددرصد حمایت می‌کند.

وی با تاکید بر اینکه کشور ما از ظرفیت فوق‌العاده‌ای در حوزه نیروی انسانی برخوردار است، عنوان کرد: ضرورت دارد، تربیت و جذب نیروی انسانی متخصص در حوزه دریایی و بندری توسط سازمان‌ بنادر و دریانوردی و سایر ارگان‌های دریایی مورد حمایت مجلس شورای اسلامی باشد.

تخصصی شدن نیروها؛ شاخصی بسیار مهم در قدرت رقابت تجاری ایران

بیگلری با اشاره به اینکه تخصصی شدن نیروها به طور حتم شاخصی بسیار مهم در قدرت رقابت تجاری ایران با کشورهای منطقه و بین‌الملل در حوزه دریایی و بندری است، تاکیدکرد: با توجه به اینکه نیروهای دریایی و بندری در کشورهای عضو همکاری خلیج فارس عمدتا غیربومی و از کشورهای هند و پاکستان هستند،‌ باید از ظرفیت نیروی انسانی کشور در این راستا به بهترین شکل ممکن بهره‌مند شویم.

وی افزود: در حال حاضر با توجه به حجم واردات و صادرات کشور مشکل کمبود اسکله نداریم و از تجهیزات و ظرفیت مناسبی در حوزه دریایی و بندری برخوردار هستیم، لذا در صورت گشایش‌های اقتصادی در سطح کلان اقتصاد ایران زیرساخت‌های دریایی و بندری کشور نیازمند توسعه است و قطعا پویایی حمل و نقل دریایی ایران می‌تواند دستاوردهای اقتصادی بسیاری را برای کشور به همراه داشته باشد.

منبع

آخرین اخبار دریایی:

آخرین ویدئوهای دریایی:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پست بعدی

کشف و ضبط ۱۳۵ میلیون دلار مواد مخدر از سوی نیروی دریایی انگلیس در آب‌های نزدیک ایران

ی بهمن 3 , 1400
زمان مطالعه: 2 دقیقه به گزارش مرین‌پرس به نقل از وب سایت “سان”، کماندو‌های نیروی دریایی سلطنتی انگلیس، با حمله به یک قایق قاچاقچیان در آب‌های دریای عمان بیش از ۱۳۵ میلیون دلار انواع مواد مخدر از جمله یک تُن هروئین تولید افغانستان و دیگر مواد مخدر را کشف و […]

همچنین بخوانید: