نقش ویژه سازمان بنادر در توسعه روابط اقتصادی با همسایگان/ کاهش هزینه حمل و نقل دریایی؛ شاه کلید توسعه روابط اقتصادی کشورها/ مزیت بنادر عمان برای افزایش واردات و صادرات کالا

زمان مطالعه: 2 دقیقه



رییس اتاق مشترک بازرگانی ایران و عمان با اشاره به اینکه سازمان بنادر و دریانوردی می تواند نقش ویژه ای در توسعه روابط تجاری و اقتصادی باکشورهای همسایه از مسیر دریایی و بندری داشته باشد، گفت: کاهش هزینه حمل و نقل دریایی؛ شاه کلید توسعه روابط تجاری و اقتصادی در دنیای امروز است.

محسن ضرابی در گفت و گو با پایگاه اطلاع رسانی سازمان بنادر ودریانوردی، در رابطه با ضرورت توسعه روابط تجاری و اقتصادی با کشورهای همسایه و به ویژه کشورهای حوزه خلیج فارس و رویکرد سازمان بنادر و دریانوردی مبنی بر استفاده از این ظرفیت ها، اظهار داشت: سازمان بنادر و دریانوردی می تواند نگاه و نقش ویژه ای در توسعه روابط تجاری و اقتصادی کشور با کشورهای مختلف ازجمله همسایگان از مسیر دریایی و بندری داشته باشد.

 

وی ادامه داد: در راستای توسعه روابط اقتصادی از مسیر دریایی و بندری باید هزینه حمل و نقل به کمترین میزان ممکن برسد چرا که کاهش این هزینه می تواند به عنوان مهمترین عامل در توسعه روابط تجاری ایفای نقش کند و در عین حال با لحاظ مشوق برای شرکت های فعال بخش خصوصی علاقمند به فعالیت، شرایط مطلوبی در این زمینه ایجاد شود.

 

رییس اتاق مشترک بازرگانی ایران و عمان با تاکید بر اینکه عمان با وجود بنادر مدرن و مناسب می تواند نقش واردات کالا به ایران و از ایران به سایر کشورها را ایفاء کند، عنوان کرد: ورود سازمان بنادر و دریانوردی به عنوان دستگاه متولی و حاکمیتی کشور با حمایت از شرکت های کشتیرانی و تخصیص یارانه، می تواند هزینه حمل و نقل دریایی را کاهش دهد و اینگونه شاهد افزایش میزان صادرات، واردات و صادرات مجدد باشیم.

 

ضرابی با تاکید بر اینکه سازمان بنادر و دریانوردی می تواند در کنار بخش خصوصی قرار گیرد تا فعالیت های دریایی وبندری با عمان گسترش پیدا کند، گفت: سازمان بنادر و بخش خصوصی باید در کنار یکدیگر قرار گیرند تا افزایش صادرات، صادرات مجدد، پویایی اقتصاد ایران، افزایش میزان تولید، بهبود وضعیت اشتغال، ارزآوری بیشتر و بهبود وضعیت تجاری، اتفاق بیفتد. 

 

وی با اشاره به اینکه یکی از مهم ترین زیرساخت های حمل و نقل، حمل و نقل دریایی است، خاطرنشان کرد: باید شاهد تردد منظم خطوط کشتیرانی ایران و عمان باشیم و بدانیم که نقش کشتیرانی و خطوط دریایی برای بهبود همکاری های مشترک تجاری ایران و عمان بسیار مهم است و کاهش هزینه حمل و نقل دریایی بین این دو کشور می تواند زمینه ساز افزایش مراودات آنها شود.

منبع

آخرین اخبار دریایی:

آخرین ویدئوهای دریایی:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پست بعدی

دیدار سفیر قرقیزستان با مدیرعامل سازمان بنادر/ استقبال بیشکک برای سرمایه‌گذاری در پسکرانه بندرشهید رجایی/ اعلام حمایت ایران از سرمایه‌گذاری منطقه و همسایگان در پسکرانه بنادر

س بهمن 19 , 1400
زمان مطالعه: 2 دقیقه سفیر قرقیزستان در ایران اعلام کرد: بیشکک خواهان استفاده از ظرفیت‌ها و پتانسیل تجاری و بازرگانی بندر شهید رجایی برای ترانزیت کالاهای قرقیزستان است. به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی سازمان بنادر و دریانوردی، تورداکان سیدکوف؛ سفیر قرقیزستان در ایران در نشست با علی‌اکبر صفایی؛ […]
دیدار،سفیر قرقیزستان با مدیرعامل سازمان بنادر،سرمایه‌گذاری در پسکرانه بندرشهید رجایی

همچنین بخوانید: