بزرگرترین مجتمع سرپوشیده پرورش ماهی آذربایجان شرقی در خداآفرین احداث می‌شود

زمان مطالعه: 1 دقیقه

علی خدایی روز چهارشنبه در گفت وگویی اظهار کرد: توسعه شیلات و پرورش ماهی در قفس در مخزن سد خداآفرین، از اولویت‌های شیلات استان و جزء طرح‌های اقتصاد مقاومتی است، به‌طوری‌که تامین امنیت غذایی، بهره‌وری بهینه از منابع آبی و اشتغال پایدار از جمله دستاوردهای این فعالیت است.

وی افزود: ایجاد زیرساخت برای پرورش ماهیان بومی رودخانه ارس از جمله ماهیان گرمابی به‌ عنوان یک گام مهم در بازسازی و حفاظت از ذخایر ژنتیکی به همراه رونق اقتصادی است.

سرپرست جهاد کشاورزی خداآفرین گفت: رفع موانع موجود در بخش شیلات و پرورش ماهی در قفس نیازمند برقراری اجماع و هماهنگی بین دستگاه‌های مرتبط است.

خدایی گفت: با احداث بزرگ‌ترین واحد سرپوشیده پرورش ماهی قزل‌آلا با ظرفیت یک هزار و ۵۰۰ تن در خداآفرین ، بهره‌برداری از ۳۰۰ تن ماهی قزل‌آلا در پایان سه‌ماهه اول سال ۱۴۰۱ آغاز می شود.

وی خاطرنشان کرد: تا پایان سال جاری ۷۰ تن ماهی قزل‌آلا در این مجموعه تولید و به فروش خواهد رسید.

به گزارش ایرنا، شهرستان ۳۷ هزار نفری خداآفرین در ۲۱۰ کیلومتری شمال شرق تبریز در حاشیه جنوبی رودخانه مرزی ارس واقع شده است؛ سد مخزنی خداآفرین با ۱.۶ میلیارد مترمکعب ظرفیت و سد انحرافی و تنظیمی «قیزقلعه‌سی» با بیش از ۵۰ میلیون مترمکعب امکان پرورش ماهی در قفس را در این منطقه فراهم کرده است.

منبع

آخرین اخبار دریایی:

آخرین ویدئوهای دریایی:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پست بعدی

واگذاری خدمات پهلودهی و جداسازی کشتی‌ها به بخش خصوصی

چ بهمن 20 , 1400
زمان مطالعه: 1 دقیقه به گزارش مرین‌پرس،  طی ۱۰ ماهه سال ۱۴۰۰ در حوزه توسعه ناوگان تجاری، مسافری و خدمات دریایی از سوی سازمان بنادر و دریانوردی اقدامات مختلفی مدنظر قرار گرفته که از جمله آن می توان به تصویب اعطاء ۲۸۶۹ میلیارد ریال تسهیلات وجوه اداره‌ شده به بخش […]

همچنین بخوانید: