واگذاری ۷۰۰ هکتار از اراضی پرورش میگو شمال استان بوشهر آغاز شد

زمان مطالعه: 2 دقیقه

علی باستین روز جمعه در گفت و گو با ایرنا افزود: ثبت نام از طریق سامانه تهیه شده توسط سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی استان به مدت ۲ هفته انجام می‌شود.

وی بیان کرد: در راستای دستور و تاکید استاندار بوشهر به منظور توسعه اشتغال برای جوانان تحصیل کرده و بومیان مناطق ساحلی چندین و چند نشست کارشناسی با محوریت معاونت اقتصادی استانداری به منظور بررسی فنی و اقتصادی و همچنین مدل‌های  واگذاری اراضی ساحلی در سایت دیلم شمالی تشکیل شد.

باستین اضافه کرد: در این نشست محور اصلی این بود تا علاوه بر رعایت ضوابط و مقررات قانونی شرایطی برای مشارکت هر چه بیشتر  جوانان تحصیل کرده و بومیان ساکن در شهرستان محل ایجاد سایت با اولویت روستاییان در قالب تعاونی های هفت‌نفره فراهم شود.

وی گفت: در راستای ارج نهادن به مقام شامخ ایثارگران و خانواده‌های آنان، در صورت مساوی بودن امتیاز متقاضیان، اولویت واگذاری با ایثارگران خواهد بود.

باستین عنوان کرد: در خصوص مسائل اجرایی و رعایت ملاحظات اجتماعی دریافت و در شیوه واگذاری و امتیاز بندی بومیان هماهنگی‌های لازم با فرماندار شهرستان دیلم انجام شده است.

وی اظهار کرد: در این راستا از تمامی عوامل و دست اندر کاران امر به ویژه کارشناسان و متخصصانی که در طی این چند ماه همکاری لازم فراهم شدن این فرصت سرمایه‌گذاری برای مردم فراهم کردند کمال تشکر و قدرانی داریم.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری بوشهر ادامه داد: واگذاری سایت پرورش میگوی دیلم شمالی آغازی بر برنامه‌های جامع دولت برای ایجاد اشتغال و سرمایه‌گذاری در بخش پرورش آبزیان و سایر فرصت‌های اقتصادی استان خواهد بود.

وی یادآور شد: اقتصاد استان بوشهر به واسطه قرارگیری هشت شهرستان از ۱۰ شهرستان آن در مرز ۹۳۷ کیلومتری ساحلی از مزیت‌ها و ظرفیت‌های بسیار خوبی در حوزه سرمایه‌گذاری و اشتغال برخوردار است.

باستین ادامه داد: آبزی‌پروری و به طور خاص پرورش میگو در استان به عنوان یکی از بخش‌های مهم اقتصاد دریا در سال‌های گذشته همواره مورد توجه مردم و دولت بوده است.

وی افزود: استان بوشهر بیش از ۵۰ درصد میگوی پرورشی کشور را تولید می کند و اکنون نیز تمامی زنجیره های تولید این خوشه اقتصادی در استان وجود دارد.

باستین یادآور شد: تا کنون بیش از ۱۰ هزار هکتار از اراضی ساحلی برای پرورش میگو در استان واگذار شده و در حال حاضر بیش از ۶ هزار هکتار از این اراضی مورد بهره‌برداری قرار گرفته است.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار بوشهر گفت: در سال  گذشته بیش از ۲۸ هزار تن میگو در استان بوشهر تولید شد و باتوجه به ظرفیت‌های توسعه پرورش میگو در استان یکی از مهم‌ترین برنامه‌ها و اولویت ایجاد اشتغال در استان در دولت سیزدهم بخش آبزی پروری و پرورش ماهیان دریایی و میگو است.

وی عنوان کرد: در همین راستا در سفر هیات دولت به استان دستور واگذاری یک‌هزار و ۵۰۰ هکتار از اراضی پرورش میگو در استان توسط آیت‌الله  رئیسی رئیس جمهور مردمی و محبوب صادر شد.

منبع

آخرین اخبار دریایی:

آخرین ویدئوهای دریایی:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پست بعدی

صنایع شیلاتی گلستان حمایت می شود

ج اسفند 13 , 1400
زمان مطالعه: 2 دقیقه به گزارش خبرنگار مهر، سید جواد ساداتی نژاد، صبح جمعه در بازدید از سواحل بندرگز اظهارکرد: توسعه زیرساخت‌های ورزشی و فرهنگی بندرگز و حل مشکل خلیج گرگان از جمله مطالبات مردم است که در جلسه شورای اداری به آن پرداخته خواهد شد. وزیر جهاد کشاورزی افزود: […]

همچنین بخوانید: