تشكیل چهارمین جلسه شورای عالی راهبردی توسعه شیلات

زمان مطالعه: 2 دقیقه

چهارمین جلسه شورای عالی راهبردی توسعه شیلات به ریاست قائم مقام وزیر در قرارگاه امنیت غذایی كشور با حضور معاون وزیر و رییس سازمان شیلات ایران و سایر اعضاء در محل سالن جلسات سازمان شیلات ایران برگزار شد.

به گزارش مرین‌پرس، در این جلسه كه با موضوع بررسی گزارش های تهیه شده در خصوص پروژه پرورش میگو در استان های جنوبی و استان گلستان یكشنبه 14 فروردین 1401 برگزار شد، سردار كاظمینی با اشاره به ضرورت و اهمیت موضوع، ایجاد وراه اندازی ستاد یا دفتری ویژه به منظور انجام امور مربوط به فعالیت های شیلاتی و متشكل از مسئولین دستگاه های ذیربط از جمله  سازمان امور اراضی، شركت شهرك های كشاورزی، بانك كشاورزی، نظام دامپزشكی، نظام مهندسی كشاورزی با سطح اختیارات بالا در چابهار را ضروری عنوان كرد.

وی تاكید كرد در هر جلسه قرارگاه امنیت غذایی، در استان های مدعو نیز باید مدیران ارشد و مدیران كل استانی در جلسه حضور داشته باشند.

سرداركاظمینی در ادامه با تاكید بر تهیه و ارائه یك طرح اولیه برای ترویج فرهنگ مصرف آبزیان تا اردیبهشت ماه، استفاده از امكانات و ظرفیت های سازمان تحقیقات، آموزش و ترویج كشاورزی، روابط عمومی وزارت جهادكشاورزی، سازمان صدا و سیما، سازمان فرهنگی هنری شهرداری و سازمان میادین، میوه و تره بار را برای ترویج و فرهنگ آبزی مصرفی توصیه نمود.

قائم مقام وزیر در قرارگاه امنیت غذایی همچنین بر تشكیل كمیته ویژه شیلات به منظور جذب و ترغیب سرمایه گذاران در طرح های شیلاتی و اقدامات لازم برای رفع موانع و ارائه جدول زمان بندی تاكید كرد.

وی در پایان یادآور شد كه بایستی به فعالیت های شیلاتی ار جمله طرح های میگو، خاویار، ماهی زینتی و غیره با نگاه ارزآوری نگریست و در همین راستا انجام مكاتبات از سوی شیلات با وزارت صمت در خصوص طرح موضوع صادرات آبزیان در هیأت های اعزامی و مدعو را پیشنهاد كرد.

منبع

آخرین اخبار دریایی:

آخرین ویدئوهای دریایی:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پست بعدی

اهم اقدامات سازمان بنادر در حوزه ارتقای ایمنی و امنیت دریایی و بندری و حفظ محیط زیست دریایی

د فروردین 15 , 1401
زمان مطالعه: 2 دقیقه عملکرد یک ساله سازمان بنادر و دریانوردی در حوزه ارتقای ایمنی و امنیت دریایی و بندری، حفظ محیط زیست دریایی تشریح شد. به گزارش مرین‌پرس سازمان بنادر و دریانوردی اعلام کرد، طی یکساله ۱۴۰۰ اقدامات مختلفی در حوزه ارتقای ایمنی و امنیت دریایی و بندری و […]

همچنین بخوانید: