همکاری 5 بندر اروپایی برای راه اندازی کریدور سبز

زمان مطالعه: 2 دقیقه



5 بندر اروپایی در راستای تحقق حمل و نقل دریایی بدون کربن، در طرح راه اندازی یک کریدور سبز در شمال اروپا و دریای بالتیک مشارکت می کنند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی سازمان بنادر و دریانوردی به نقل از مرین استار،  پنج بندر اروپای شمالی اعلام کرده اند که با همکاری مرکز Mærsk Mc-Kinney Møller به دنبال ایجاد یک کریدور سبز در بخش شمال اروپا و حوزه بالتیک برای تحقق حمل و نقل بدون کربن هستند. این طرح که در نوامبر 2021 ارائه شد، به دنبال همکاری بین بنادر و خطوط کشتیرانی برای ایجاد انگیزه در مسیرهایی است که از توسعه فناوری و زیرساخت های مورد نیاز برای حرکت به سوی سوخت های سبز حمایت می کند.

مرکز Mærsk Mc-Kinney Møller در این خصوص گفت: این طرح بلندپروازانه را با همکاری مقامات بندری گدنیا، هامبورگ، روئن، روتردام و تالین آغاز خواهد کرد. هدف این پروژه، تجاری‌سازی زنجیره‌های تامین سوخت های جایگزین و ارائه یک نقشه راه برای  زنجیره‌های تامین و ایجاد طرحی برای راه‌اندازی کریدور سبز در مکان‌های دیگر دنیا است.

Bo Cerup-Simonsen، مدیر عامل این مرکز گفت: این پروژه یک گام حیاتی در جهت سرعت بخشیدن به کربن زدایی صنعت دریانوردی و تحقق اهداف اقلیمی اتحادیه اروپا تا سال 2030 بوده و می تواند به عنوان مرجع برای توسعه مدل های تجاری جدید مورد استفاده قرار گیرد؛ امیدواریم این پروژه همچنین به تسهیل پیاده سازی استانداردهای دریایی در اتحادیه اروپا و سازمان جهانی دریانوردی کمک کند.

برای ایجاد پایه‌ اولیه شبکه کریدور سبز اروپایی، شرکای این پروژه قصد دارند ‌امکان‌سنجی را با شناسایی مسیرهای بالقوه، انواع کشتی‌ها و سوخت های جایگزین برای ایجاد کریدورهای سبز در منطقه انجام دهند. پس از تکمیل فاز اول و انجام اقدامات فنی، نظارتی و تجاری مسیرهای انتخاب شده، راه اندازی کریدورهای سبز در شمال اروپا و دریای بالتیک ارزیابی خواهد شد.

منبع

آخرین اخبار دریایی:

آخرین ویدئوهای دریایی:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پست بعدی

سود 110 میلیارد دلاری خطوط کانتینری در سال 2021

س فروردین 16 , 1401
زمان مطالعه: 2 دقیقه خطوط کشتیرانی جهانی در سال 2021 سود عملیاتی قابل توجهی با رقم بیش از 110 میلیارد دلار داشته اند.  به گزارش پایگاه اطلاع رسانی سازمان بنادر و دریانوردی به نقل از پورت تکنولوژی، آلن مورفی؛ مدیر عامل شرکت تحلیل بازار Sea-Intelligence در خصوص […]
سازمان بنادر و دریانوردی، خطوط کانتینری در سال 2021

همچنین بخوانید: