جام جهانی فوتبال در قطر؛ فرصتی مناسب برای حمل‌ونقل دریایی ایران/ ضرورت تردد منظم خطوط کشتیرانی ایران و قطر/ محدودیت‌های تردد شناورهای باری باید برداشته شود

زمان مطالعه: 2 دقیقه



رئیس کمیسیون حمل و نقل و لجستیک اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی ایران برگزاری جام جهانی فوتبال ۲۰۲۲ قطر را فرصت مناسب اقتصادی برای حمل‌ونقل دریایی ایران دانست و گفت: باید محدودیت تردد شناورها از بنادر ایران به قطر برداشته شود و شاهد تردد منظم خطوط کشتیرانی از ایران به قطر باشیم.

سید علی حسینی در گفت و گو با پایگاه اطلاع رسانی سازمان بنادر و دریانوردی، در رابطه با صورتجلسه همکاری‌های مشترک جهت پشتیبانی ایران از جام جهانی فوتبال در قطر و امضا سند اجرایی سازی توافقنامه همکاری بندری‌و دریایی ایران و قطر، اظهار داشت: جام جهانی فوتبال ۲۰۲۲ قطر فرصت بسیار خوبی برای ایران به منظور بهره‌مندی از ظرفیت‌های اقتصادی به ویژه در حوزه حمل‌ونقل دریایی است و باید بتوانیم به شکل مطلوب از شرایط به وجود آمده استفاده کنیم.

وی ادامه داد: در حال حاضر برخی محودیت‌ها در رابطه با تردد شناورهای ایرانی به بنادر قطر وجود دارد که در ابتدای امر باید بتوانیم شرایط خود را به قبل از برجام بازگردانیم و شاهد تردد منظم خطوط کشتیرانی از بنادر ایران به بنادر قطر باشیم.

 

گام نخست؛ بهبود تعامل دریایی و بندری با کشورهای همسایه

رئیس کمیسیون حمل و نقل و لجستیک اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی ایران با بیان اینکه تردد خطوط منظم کشتیرانی از ایران به بنادر قطر، ‌تاثیر مثبتی روی صادرات کشور خواهد داشت، عنوان کرد: پیش از زمان تحریم، خطوط کشتیرانی از بنادر ایران به ۴ بندر قطر تردد داشتند که پس از زمان تحریم تعداد این بنادر به یک مورد کاهش یافت و عملا با محدودیت تردد شناورهای باری از بنادر ایران به بنادر قطر روبرو شدیم.

حسینی تاکید کرد:‌ اولین گام این است که شرایط تعامل دریایی و بندری خود را با کشوری نظیر قطر و سایر کشورهای همسایه مانند امارات، کویت، عمان و…به قبل از دوران تحریم بازگردانیم تا بتوانیم وضعیت صادرات کالا را بهبود بخشیم.

 

منبع

آخرین اخبار دریایی:

آخرین ویدئوهای دریایی:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پست بعدی

تمدید فصل صید ماهیان استخوانی در آب های گلستان

س فروردین 23 , 1401
زمان مطالعه: 2 دقیقه به گزارش مرین‌پرس، محسن یحیایی صبح سه شنبه در گفتگو با خبرنگاران اظهارکرد: با توجه افزایش روزهای طوفانی و کولاکی در فصل صید جاری، با هدف کمک به معیشت صیادان و همچنین تامین مولد مورد نیاز مراکز بازسازی ذخائر استان، فصل صید تا پایان این ماه […]

همچنین بخوانید: