صید ماهی شوریده در خوزستان آغاز شد

زمان مطالعه: 1 دقیقه

صید ماهی شوریده از ۲۶ اسفند ۱۴۰۰ تا ۲۶ فروردین ماه ۱۴۰۱ با تصمیم و مصوبه کمیته صید استان خوزستان و پژوهشکده آبزی پروری جنوب کشور به دلیل شروع تخم ریزی ممنوع شده بود.
به گزارش روز یکشنبه ایرنا از روابط عمومی شیلات خوزستان فتح الله ابوعلی افزود:مجوز صید ماهی شوریده تا اطلاع ثانوی در صیدگاه های خوزستان و شمال غرب خلیج فارس به شیوه‌های صید مجاز بلامانع است.
ماهی شوریده در دهه های اخیر به علت فشار بیش از حد به این آبزیان با ارزش و صید در فصل ممنوعیت در ردیف آبزی در معرض انقراض قرار گرفته است.
پارسال حدود ۵۳ هزار تن ماهی و میگو در آب‌های خوزستان و صیدگاه‌های شمال غرب خلیج فارس صید شد.
استان خوزستان از نظر میزان صید دریایی، پس ازاستان های سیستان و بلوچستان ، هرمزگان و بوشهر در رتبه چهارم کشوری قرار دارد.

صیدغیرمجاز ، سنگینی ناوگان صید و صیادی ، صید غیر مجاز توسط صیادان عراقی ، ورود شناورهای صیادی خارجی به محدوده آبهای استان و استفاده از روش مخرب و غیرقانونی همچون صید ترال از چالش های صید و صیادی در خوزستان است.

منبع

آخرین اخبار دریایی:

آخرین ویدئوهای دریایی:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پست بعدی

«توسعه دریامحور»؛ دستورکار دومین نشست هیئت اندیشه‌ورز سازمان بنادر

ی فروردین 28 , 1401
زمان مطالعه: 1 دقیقه   به گزارش مرین‌پرس، علی اکبر مرزبان درباره دومین نشست هیئت اندیشه ورز سازمان بنادر و دریانوردی، اظهار داشت: در راستای منویات مقام معظم رهبری در نشست‌های مختلف برگزار شده با نخبگان، ایشان بر تشکیل هیئت‌های اندیشه ورزی در بخش‌های مختلف تاکید و اعلام کردند که […]

همچنین بخوانید: