نصب سامانه پدافندی نواب روی شناورهای تندرو سپاه

زمان مطالعه: 2 دقیقه

به گزارش خبرگزاری مهر، شلیک موشک پدافندی از روی شناورهای تندرو آنهم از نوع نواب که تصاویر جدیدی از آن به تازگی منتشر شده، نشانه درک یک مساله مهم در نبرد شناورهای تندرو کلاس عاشورا و طارق است که سپاه به شکل فزاینده ای از آنها در خلیج فارس و تنگه هرمز بهره می برد.

شناورهای کلاس عاشورا و طارق به گفته سردار علیرضا تنگسیری فرمانده نیروی دریایی سپاه توانسته اند سرعتی فراتر از ۹۰ نات (بیش از ۱۶۰ کیلومتر بر ساعت) را از خود به ثبت برسانند که طی سال های اخیر به انواعی از موشک ها با برد ۱۰ تا ۳۰ کیلومتر مجهز شده و حتی بردهای بیشتری نیز از این موشک ها به ثبت رسیده است.

از قایق های تندروی عاشورا و طارق به عنوان زنبورهای سرخ خلیج فارس نام برده می شود که حالا گزنده تر از هر زمان دیگری به موشک هایی با بردهای متنوع و نیز اژدرهایی برنده مجهز شده اند اما یک چالش ممکن بود تا آنها را در نبرد با مشکل مواجه سازد و آن نبود پوشش هوایی برای آنها بود.

نواب با بردی ۲۵ کیلومتری سپاه با تجهیز شناور ذوالفقار به سامانه پدافند موشکی نواب با قابلیت عمود پروازی با برد ۲۵ کیلومتر توانسته یک پوشش هوایی مطمئن برای شناورهای تندرو در لحظه نبرد فراهم آورد.

شناوری که می تواند تا ۷۰ نات سرعت بگیرد و همپای با شناورهای تندروی دیگر در میدان نبرد حاضر شده و پوشش هوایی مناسبی برای شناورهای تندرو فراهم سازد.در کنار این مهم، سپاه شناورهای شهید سلیمانی و شهید ابومهدی و نیز شناورهای دیگری از جمله شناور شهید مهدوی و شناور شهید ناظری و شناور شهید رودکی و … را نیز به سامانه های موشکی نواب مجهز کرده تا آنها نیز بتوانند در زمان مورد نیاز به پوشش میدان نبرد کمک کنند و این روند رو به توسعه است.

منبع

آخرین اخبار دریایی:

آخرین ویدئوهای دریایی:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پست بعدی

یمن: تردد کشتی‌های رژیم اسرائیل در دریای سرخ به صفر رسید

چ بهمن 25 , 1402
زمان مطالعه: 2 دقیقهتهران- ایرنا – سخنگوی دولت پیشبرد امور یمن گفت که نیروی دریایی این کشور توانست از تردد کشتی‌های رژیم صهیونیستی در دریای سرخ جلوگیری کرده و میزان آن را به صفر برساند. منبع

همچنین بخوانید: