لغو توافق مخفیانه روسیه و اوکراین در خصوص دریای سیاه

زمان مطالعه: 1 دقیقه

لغو توافق مخفیانه روسیه و اوکراین در خصوص دریای سیاه




تین نیوز


طی چند ماه اخیر روسیه و اوکراین با میانجی گری ترکیه، مذاکرات مخفیانه ای را در خصوص ایمنی حمل و نقل در دریای سیاه پیش برده بودند که به صورت یک طرفه توسط اوکراین لغو شد.

به گزارش تین نیوز به نقل از اندیشکده حمل و نقل ایران، این توافق  به عنوان اطمینان از ایمنی حمل و نقل تجاری در دریای سیاه در ماه مارس شکل گرفته بود.  

منابع خبری می گویند اوکراین در لحظه آخر، انصراف داده و توافق لغو شده؛ این در حالی است که روسیه، اوکراین و ترکیه هیچ واکنش رسمی به این موضوع نداشته اند. این مذاکرات که پیشتر گزارش نشده بودند، نشان دهنده دیپلماسی مخفیانه ای است که به صورت محرمانه در حال انجام است و از بعضی کشور ها مبنی بر دستیابی به توافق طرفین درگیری حتی با محور حمل و نقل تجاری، خبر می دهد. 

دریای سیاه به عنوان یک مسیر حیاتی برای هر دو کشور، روسیه و اوکراین قلمداد می شود و  برای صادرات محصولات مهمی مانند غلات، کود و نفت به بازارهای جهانی شناخته می شود. با این حال، از زمان شروع جنگ روسیه و اوکراین، حجم حمل و نقل دریایی از این مسیر به شدت کاهش یافته است.

 

 

بازنشر مرین‌پرس به نقل از تین‌نیوز

آخرین اخبار دریایی:

آخرین ویدئوهای دریایی:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پست بعدی

پیشرفت ۶۰ درصدی تونل زیردریایی در جنوب عراق را دریابید

ی اردیبهشت 9 , 1403
زمان مطالعه: 1 دقیقه تین نیوز کانال تلگرامی خبرهای فوری و مهم نوشت: پیشرفت ۶۰ درصدی تونل زیردریایی در جنوب عراق را دریابید؛ تونلی که بخشی از راه توسعه است که با دو پروژه بندر فاو و کانال خشک سودای پیوند کریدوری با ترکیه اروپا را دارد. زمانی می شد […]

همچنین بخوانید: