کنسرسیوم ساخت کشتی تمام ایرانی تشکیل شد

زمان مطالعه: 3 دقیقه

کنسرسیوم ساخت کشتی تمام ایرانی تشکیل شد




تین نیوز


مدیرعامل شرکت صدرا گفت: کنسرسیومی متشکل از سه شرکت ایرانی با هدف برطرف کردن نیازمندی های صنعت دریایی تشکیل شده و یکی از برکات این کنسرسیوم این است که با تجمیع ظرفیت ها، نیازمندی های کشور را برطرف خواهیم کرد.

به گزارش تین نیوز به نقل از ایسنا، منوچهر علیپور با بیان اینکه با تشکیل کنسرسیوم زیرساخت های کشور در حوزه نرم افزار و سخت افزار ساخت کشتی به صورت حداکثری مورد استفاده قرار خواهد گرفت، اظهار کرد: مذاکراتی را با هلدینگ غدیر از سال گذشته انجام دادیم و در نهایت توافقات اولیه صورت گرفت، باتوجه به حجم بالای نیاز کشور در حوزه دریایی و شعار سال به این توافق رسیدیم که این کنسرسیوم تشکیل شود و بتوانیم تمام ظرفیت های کشور را از این طریق پاسخ دهیم.

علیپور با بیان اینکه اکنون تفاهم نامه ای در این حوزه به امضا رسیده و کنسرسیوم تشکیل شده است، گفت: تقسیم کار انجام شده است و طبق مذاکراتی که صورت گرفته برای پنج فروند با ظرفیت های ۴۰ تا ۷۵ هزار تن درحال مذاکره هستیم و بعد از انجام مذاکرات قیمت و زمان لازم برای اجرای پروژه مشخص می شود.

وی با بیان اینکه پیش بینی ها حاکی از این است که اتمام فروند اول ۳۶ ماه زمان ببرد، اگر تعداد باشد می توانیم فروندهای بعدی را به صورت موازی پیش ببریم و حتی زمان اجرای کار را به ۲۴ ماه برسانیم، گفت: انواع کشتی ها را در دستور کار داریم که شامل نفتکش، فله بر و کانتینرمحور می شود.

علیپور با اشاره به قانون استفاده حداکثری از توان داخل، تاکید کرد: مجاز نیستیم تجهیزاتی را که در داخل کشور تولید می شود را از خارج تامین کنیم، بنابراین تمام تلاش ما این است که شرکت های دانش بنیان و بخش صنعت را فعال کنیم تا بتوانیم کار را پیش ببریم. نکته این مساله تیراژ است، اگر تیراژ پایین باشد، به هدف نمی رسیم، لذا لازم است تجمیع تیراژ را انجام دهیم و بعد از آن شرکت ها را وارد این عرصه کنیم.

وی درباره اقدامات صورت گرفته در حوزه نفت و گاز نیز خاطر نشان کرد: صدرا از دو بخش کشتی سازی و فراساحل تشکیل شده است، در بخش فراساحل خدمات زیادی را برای پارس جنوبی انجام داده ایم و اکنون نیز درحال ساخت سکوهایی برای شرکت های نفتی هستیم؛ علاوه بر این برای میادین جدیدی را در حال مذاکره هستیم. قراردادها هنوز نهایی نشده اما تا نیمه اول سال قراردادها نهایی می شود و خدمات خوبی را به بخش نفت کشور ارائه خواهیم داد.

مدیرعامل شرکت صدرا با بیان اینکه قرارگاه سازندگی خاتم الانبیا (ص) یک هلدینگ نفت و گاز دارد که کار حفر توسط آن ها انجام  و بخش سطح الارض توسط صدرا صورت می گیرید، یعنی جکت ها و سکوها توسط ما انجام می شود، گفت: در پروژه فشار افزایی پارس جنوبی قبل از عید توافق کلی انجام شد، چهار شرکت ایرانی که یکی از آن ها مجموعه قرارگاه سازندگی خاتم الانبیا(ص) است واگذار شد و بخش جکت و سکو را در حال طراحی هستیم. دو هاب به ما واگذار شد که هر هاب شامل چهار سکو است که درحال طراحی هستیم.

علیپور در خصوص کشتی اقیانوس پیما یادآور شد: با یکی از کشورها چهار فروند کشتی قرارداد داریم، دو فروند را با ظرفیت ۱۱۳ هزار تن معادل ۷۵۰ هزار بشکه نفت تحویل دادیم، فروند سوم را درحال سفارش گذاری تجهیزات و مواد اولیه هستیم و اگر کارفرما به تعهد مالی خود عمل کند، فروند سوم را طبق قرارداد تحویل خواهیم داد.

بازنشر مرین‌پرس به نقل از تین‌نیوز

آخرین اخبار دریایی:

آخرین ویدئوهای دریایی:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پست بعدی

تعمیرات اساسی موتور دیزل تجهیزات استراتژیک در بندر امام خمینی(ره)

ی اردیبهشت 9 , 1403
زمان مطالعه: 3 دقیقه    به گزارش پایگاه اطلاع رسانی سازمان بنادر و دریانوردی، معاون فنی و نگهداری اداره کل بنادر و دریا نوردی خوزستان در این باره توضیح داد: خرابی موتور دیزل تجهیزات استراتژیک، به طور معمول به علت فرسودگی قطعات رخ می‌دهد که با برنامه‌ریزی صورت گرفته، این […]
تعمیرات اساسی موتور دیزل تجهیزات استراتژیک در بندر امام خمینی(ره)

همچنین بخوانید: