۶۵۰ هزار نفر از ظرفیت گردشگری دریایی استان بوشهر استفاده کردند

زمان مطالعه: 2 دقیقه

به گزارش مرین‌پرس، اسماعیل سجادی‌منش روز یکشنبه در آیین تقدیر از فعالان ستاد اجرایی خدمات سفر شهرستان گناوه افزود: در سال ۹۷ که کشور دچار ویروس کرونا نشده بود ، قریب به ۴۰۰ هزار نفر از ظرفیت گردشگر دریایی استان بوشهر استفاده کردند اما امسال با رشد فزاینده و ۴۵ درصدی مواجه شدیم.

وی اظهارداشت: در تعطیلات نوروز امسال قریب به ۱۱ فروند لنج، ده‌ها قایق موتوری و پنج فروند کشتی، خدمات گردشگری ارزان قیمت دریایی در استان بوشهر به هموطنان ارایه شد.

مدیر کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان بوشهر گفت: این استان در تعطیلات نوروز با کم ترین میزان شکایت در کشور روبرو بود و در زمینه کالاها و اقلام اساسی و سوخت مشکل حادی  بوجود نیامد.

سجادی منش گفت: توسعه زیرساخت‌های گردشگری گناوه یکی از اولویت‌های این مدیریت است و در همین راستا سرمایه‌گذاران اعلام آمادگی کرده‌اند و به دنبال ایجاد هتل پنج ستاره و اماکن اقامتی با کیفیت بالا در این شهرستان هستیم.

وی اظهارداشت:  شهرستان گناوه در تعطیلات نوروز باوجود ورود جمعیت میلیونی با مدیریت فرماندار، همت مسئولان و همیاری مردم میهمان نواز در خدمات رسانی کارهای خوبی انجام دادند که قابل تقدیر است، در حالی که برخی استان های  کشور که ۳۰ درصد مسافر پذیرا بودند، دچار مشکل شدند.

سجادی منش بیان کرد: شمار زیادی از هموطنان، تعطیلات نوروز خود را در شهرستان گناوه سپری کردند و از لحاظ آماری با اختلاف زیادی نسبت به بوشهر میزبانی و آبروی استان را مضاعف کرد.

                                                                                          ۶۵۰ هزار نفر از ظرفیت گردشگری دریایی استان بوشهر استفاده کردند

وی بر لزوم ایجاد اسکله گردشگری در این بندر تاکید کرد و گفت: اعطای تسهیلات در حوزه بوم‌گردی و ساخت اقامتگاه، پیگیری برای فعال شدن پروژه منطقه نمونه گردشگری میر مهنا بندرریگ  و کمک به توسعه اشتغال در حوزه صنایع‌دستی بخشی از برنامه‌ها برای کمک به سه حوزه تخصصی اداره‌ متبوع در این شهرستان است.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان بوشهر اظهارداشت: ساماندهی حسینیه خان در سال جاری در برنامه کاری قرار دارد و خانه باغ‌های بندر گناوه با انعطافی که در حوزه اخذ مجوز خواهیم داشت می‌توانند در زمینه بوم‌گردی فعالیت کنند.

وی با اشاره در پیش بودن مسابقات جام جهانی ۲۰۲۲ در کشور قطر گفت: استاندار برای حضور گردشگران کشورهای خارجی در استان بوشهر مجدانه پیگیر است و دستور لازم را به این مدیریت اعلام کردند و به سهم خود در برنامه ریزی برای فراهم کردن حوزه گردشگری و زیرساخت ها، پیگیری لازم صورت خواهد گرفت.

سجادی منش افزود: در باره زیرساخت ها و هتل ها و مجتمع ها، روند خوبی  را در سال جاری دنبال می کنیم که افتتاح خواهند شد.

وی بیان کرد: برای تردد بین قطر و استان بوشهر از طریق دریا یک کشتی با ظرفیت سه هزار نفر در حال فعال شدن است و برای فعال شدن خط هوایی نیز در حال رایزنی هستیم.

شهرستان گناوه با جمعیت ۱۰۵ هزار نفر در شمال استان بوشهر در تعطیلات نوروز پذیرای بیش از پنج میلیون مسافر و گردشگر نوروزی بود.

منبع

آخرین اخبار دریایی:

آخرین ویدئوهای دریایی:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پست بعدی

بهبود وضعیت صادرات و واردات کشور در صورت پویایی حوزه دریایی و بندری

ی فروردین 28 , 1401
زمان مطالعه: 2 دقیقه به گزارش مرین‌پرس، کاپیتان حمزه کشاورز در رابطه با برگزاری نشست‌های هیئت اندیشه‌ورز این سازمان و اثرات مطلوب بهره مندی از نظرات کارشناسان دریایی و بندری در بهبود وضعیت حمل و نقل دریایی کشور، اظهار داشت: تصمیم سازمان بنادر و دریانوردی در رابطه با نشست هیئت […]

همچنین بخوانید: