روند رو به رشد تخلیه و بارگیری کالا در بنادر مازندران/ تکمیل پروژه راه دسترسی بندر نوشهر مهمترین اولویت سال جاری

زمان مطالعه: 2 دقیقه



مدیرکل بنادر و دریانوردی استان مازندران، پیگیری و اجرای پروژه راه دسترسی بندر نوشهر به کمربندی را مهم ترین دغدغه این اداره کل طی سال های اخیر برشمرد و از روند افزایشی تخلیه و بارگیری کالا در بنادر مازندران در سال‌های اخیر خبر داد.

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی سازمان بنادر و دریانوردی، محمد تقی انزان پور با بیان اینکه پروژه ساخت راه دسترسی بندر نوشهر به کمربندی، از نظر عملیات اجرایی و تملک اراضی، تاکنون حدود ۷۰ درصد پیشرفت فیزیکی داشته است،  افزود: با تکمیل این پروژه مهم زیربنایی و تأمین اراضی پشتیبانی مورد نیاز بندر، شاهد رونق بیش از پیش فعالیت های دریایی و بندری، اشتغال زایی و افزایش درآمد پایدار منطقه ای و ملی خواهیم بود.

 وی از جهش چشمگیر اجرای پروژه های عمرانی در بندر نوشهر طی سال های اخیر با بهره گیری از توان بخش خصوصی خبر داد و گفت: در حال حاضر حدود ۵۴۸ نفر در شرکت‌های بخش خصوصی فعال در منطقه ویژه اقتصادی بندر نوشهر مشغول به کار هستند.

  مدیرکل بنادر و دریانوردی استان مازندران افزود: پیگیری اجرای پروژه لایروبی حوضچه و کانال دسترسی بندر فریدونکنار به میزان ۱۷۰ هزار متر مکعب با انعقاد قرارداد لایروبی احداثی و افزایش عمق حوضچه و همچنین انجام لایروبی نگهداری روتین برای حفظ وضعیت حوضچه و کانال دسترسی برای تردد ایمن کشتی های تجاری، از اقدامات اساسی برای رونق هرچه بیشتر فعالیت های تجاری در این بندر بوده است.

وی،ساخت نخستین ترمینال اختصاصی کانتینری شمال کشور در بندر نوشهر، تأمین دو دستگاه مکنده غلات، فراهم کردن مقدمات انتقال یک دستگاه جرثقیل از بندر شهید رجایی و دمونتاژ آن در بندر نوشهر را از دیگر دستاوردهای اداره کل در سال های اخیر برشمرد.

انزان‌پور با بیان اینکه روند تخلیه و بارگیری کالا در بنادر نوشهر و فریدونکنار در چند سال اخیر،  رو به رشد بوده است، گفت: با تکمیل و بهره برداری پروژه های در دست اقدام و سرمایه گذاری های انجام شده از سوی بخش خصوصی، شاهد رونق هرچه بیشتر فعالیت های تجاری در بنادر استان باشیم.

منبع

آخرین اخبار دریایی:

آخرین ویدئوهای دریایی:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پست بعدی

توقیف ۲ شناور حامل کالای قاچاق در مسیر بندر هندیجان

د اردیبهشت 5 , 1401
زمان مطالعه: 2 دقیقه سردار لطفعلی پاکباز در گفتگو با مرین‌پرس افزود: مأموران دریابانی در جریان عملیات بازرسی از شناور‌های مشکوک به حمل کالای قاچاق در محدوده آب‌های شمال غرب خلیج فارس موفق شدند دو شناور تجاری حامل کالای خانگی قاچاق را توقیف کنند. وی گفت: در جریان بازرسی از […]

همچنین بخوانید: